rayan
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 23
دیروز : 48
افراد آنلاین : 1
همه : 6804
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

دوربين مدار بسته پانوراما يا پاناروما

از قابليت هاي دوربين هاي مداربسته پانوراما يا پاناروما مي توان به زاويه ي ديد 360 درجه آن اشاره كرد كه سبب شده هيچ نقطه ي كوري در محل وجود نداشته باشد , دوربين مداربسته پانوراما تصاوير را با وضوح بالايي به ثبت مي رساند و به همين دليل هم مي توان از آن در اماكن حساس و بزرگي چون اداره ها و ارگان هاي دولتي مهم , ساختمان ها و سالن هاي بزرگ , استاديوم ها و .. استفاده كرد .

دوربين مداربسته پاناورما با نصب راحتي كه دارد قابل استفاده در كاربري هاي متفاوتي است , در مدت زمان كوتاه و به راحتي مي توان آن ها را نصب كرد .

مزاياي دوربين مدار بسته پانوراما يا پاناروما

زاويه ديد 360 درجه افقي و 90 درجه عمودي بدون وجود نقاط كور در تصوير ضبط شده

وضوح (Resolution) بالا براي ثبت تصاوير بسيار واضح و شفاف با حداكثر جزئيات

پان، تيلت زوم (PTZ) به صورت خودكار (Automatically) يا دستي (Manually)

زوم اپتيكال (Optical Zoom) داخلي و خارجي

سيستم تشخيص حركت (Detect Motions)

سيستم هاي هشدار (Alerts)

PoE براي نصب آسان

خاصيت ضدآب براي فضاهاي خارجي و داخلي

چراغ هاي LED جهت ديد در شب بهتر

قابليت ديد در شب با استفاده از تكنولوژي مادون قرمز

و…

نمايشگاه ايپاس

مي خواهيم در مورد يكي از رويداد هايي كه هر ساله در حوزه نظارت تصويري رخ مي دهد و بسياري از شركت ها در آن حضور پيدا مي كنند يعني نمايشگاه بين المللي محصولات امنيتي و پليسي ( ايپاس )، با شما صحبت كنيم، با ما همراه باشيد.

هفدهمين دوره نمايشگاه بين المللي محصولات امنيتي و تجهيزات پليسي ( نمايشگاه ايپاس ۹۷ ) ، مهر ماه امسال هم در تهران برگزار مي شود. نمايشگاه ايپاس به رسم سنت هميشگي بايد از تازه هاي محصول و تكنولوزي و توليدات داخلي توليد كنندگان حوزه امنيت، رونمايي شود


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۱۰:۵۳ ] [ vahid ]

آيا دوربين هاي مداربسته در منزل ميتوانند از ما جاسوسي كنند ؟

در پاسخ به اين سوال كه آيا دوربين هاي مداربسته در منزل ميتوانند از ما جاسوسي كنند بايد گفت كه بله مي توانند ,دوربين هاي مداربسته به همان اندازه كه امنيت افراد را تامين مي كنند به همان اندازه هم ممكن مخرب و برنامه اي جاسوسي محسوب شوند .

دوربين مداربسته توسط هكرها هك شده و حجم انبوهي از اطلاعات آن ها به سايت ها و سرورهايي به صورت هدفدار و به جهت اخلال در آن ها فرستاده مي شوند .

نكته مهم در مورد دوربين هاي مداربسته

گزارش هايي وجود دارد كه افراد پس از گذشت مدتي از اسباب كشي به يك خانه جديد، از وجود دوربين مدار بسته مخفي در آن مطلع شده اند. در واقع صاحب قبلي خانه و يا افراد متفرقه، با اهداف سو اقدام به بكارگيري دوربين مدار بسته در آن ساختمان كرده اند. خانه يك فضاي شخصي است و اين فضاي خصوصي هرگز نبايد توسط افراد متفرقه، نظارت شود. اين اقدام غير قانوني بوده و شخص خاطي بايد تحت مجازات قرار گيرد.

به منظور جلوگيري از سواستفاده هاي احتمالي، به شما توصيه مي كنيم قبل از اسباب كشي به خانه جديد، تمام زواياي مختلف آن را با دقت تمام بازرسي كنيد و از عدم وجود دوربين مدار بسته مخفي و جاسوسي اطمينان حاصل كنيد. دوربين مدار بسته مخفي مي تواند در شكل هاي مختلف مثل ساعت روميزي، ساعت ديواري، سيستم اعلام حريق، دستگاه تهويه هواي مطبوع، لامپ، چراغ هاي هالوژني و … بوده و استتار داده شود. دريچه كولر نيز از نقاطي است كه احتمال نصب دوربين مدار بسته مخفي در آن وجود دارد.

و در آخر

همانطور كه مطالعه كرديد، ما در اين مقاله به شرح نكاتي در مورد دوربين مداربسته جاسوسي خانگي پرداختيم. اميدواريم اين مطلب براي علاقمندان اين زمينه، مفيد واقع شود.

توصيه مي كنيم براي جلوگيري از مشكلات احتمالي و تهيه كالاهاي با كيفيت، دوربين مداربسته و لوازم جانبي آن را فقط از فروشگاه ها و شركت هاي معتبر فروشنده اين محصولات تهيه نماييد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۱۰:۲۳ ] [ vahid ]

دوربين مداربسته براي باغ

محل نصب دوربين مداربسته در ويلا با توجه به اهداف مختلف افراد براي نصب سيستم نظارتي متفاوت مي باشد. براي اين واحدها بهتر است كه از نظر كارشناس مربوطه براي انتخاب محل نصب استفاده كنيد اما از جمله مواردي كه براي اين واحدها مي توان به آن اشاره نمود :

ورودي ساختمان ويلا : بسته به نوع ساختمان ويلايي اين ورودي مي تواند شامل درهاي مختلف ويلا باشد . اين قسمت يكي از مهمترين قسمت هاي ساختمان مي باشد كه محل اصلي ورود و خروج افراد مي باشد.

محوطه روبروي ساختمان : براي نظارت بر محوطه روبروي ساختمان ويلا و حياط روبروي آن مي توان يك يا چند دوربين مداربسته بسته به نياز در اين قسمت نصب نمود.

درب ورودي ويلا : مي توان در كنار درب ورودي يك يا دو دوربين را براي نظارت بر ورود و خروج افراد و ماشين ها به حياط ويلا در اين قسمت نصب نمود. معمولا اتاق نگهباني يا سرايداري در اين قسمت قرار دارد.

البته ذكر اين نكته الزامي است كه در صورت عدم وجود نگهبان و تامين امنيت ويلا توسط سگ ، دوربين هاي مداربسته اين قسمت در صورتي كه در دسترس دزد باشد به راحتي قابل سرقت مي باشد.

دوربين مداربسته براي باغ و ويلا

به دليل تنوع طراحي ويلا ها و كاربري هاي متفاوت سيستم نظارتي در اين اماكن پيشنهاد مي شود براي مشاوره انتخاب محل هاي نصب سيستم نظارت تصويري در اين اماكن با كارشناسان يا مجريان سيستم مداربسته مشورت نماييد .

نوع دوربين مداربسته براي باغ و منزل و محل كار و .. متفاوت است . هركدام از اين ها بنا به كاربري كه دارند نوع خاصي از دوربين هاي مداربسته را مي طلبند , دوربين هاي مداربسته آنالوگ , تحت شبكه و.. براي نصب در باغ و ويلا ها مناسب هستند اما اين متراژ باغ و نوع نياز شماست كه تعيين مي كند كدام دوربين مناسب تر است .

تاريخ شروع و پايان نمايشگاه ايپاس

محصولات عرضه شده در اين نمايشگاه داراي طيف وسيعي نيستند و اقلب شركت كنندگان به نوعي همكار يا تكميل‌كننده همديگر محسوب مي‌شوند. محصولاتي نظير: جنگ‌افزارهاي سبك و سنگين، تجهيزات كنترل ترافيك، تجهيزات امنيتي، تجهيزات حفاظت فيزيكي، وسايل نقليه متحرك با مصرف امنيتي و امدادي و ..

بازديد كنندگان

تاريخ شروع و پايان نمايشگاه ايپاس در مهرماه 1397 مي باشد و بيشترين بازديد از سوي مديران حراست نهادهاي مهم دولتي و وابسته به دولت صورت مي‌پذيرد و هر ساله شخص فرمانده كل نيروي انتظامي ايران به همراه هيئتي از سران نيروي انتظامي ايران و كشورهاي همسايه ايران، اين نمايشگاه را افتتاح مي‌نمايند.

همچنين اين نمايشگاه با استقبال نسبتاً خوب بازديد كنندگان حرفه‌اي مواجه مي‌شود و از آنجايي كه حق ورودي براي اين نمايشگاه دريافت مي‌گردد، بازديد كنندگان تفريحي به ندرت به اين نمايشگاه رجوع مي‌نمايند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۲۹:۲۲ ] [ vahid ]

خريد دوربين مدار بسته

براي خريد بهترين نوع دوربين هاي مداربسته شخص خريدار بايد اطلاعاتي در اين باره داشته باشد , ضمنا از نمايندگي ها و مراكز معتبر دوربين و تجهيزات آن را تهيه كند .

انواع دوربين مدار بسته ارزان قيمت تا گران قيمت همه و همه با يك هدف توليد و به فروش مي رسند , اينكه از ارتكاب جرايم جلوگيري شود .

البته اكثر خريداران به دنبال خريد دوربين مداربسته ارزان قيمت هستند كه نصب راحتي هم داشته باشد در اين بين با بررسي ليست قيمت دوربين مدار بسته ارزان را مي توان با كيفيت مطلوبي تهيه كرد .

ساختار اصلي

•        بدنه دوربين مداربسته:قاب اصلي و قاب پوششي(بيروني)كه نسبت به فضاي مورد استفاده آن را انتخاب ميكنند

•        بخش‌هاي الكترونيكي دوربين مداربسته:سنسور،بورد اصلي،كانكتور و بورد تغذيه

•        لنز دوربين مداربسته:لنز عادي يا لنز زوم،پيچ‌هاي تنظيم زوم و فوكوس(همه دوربين مداربسته‌ها شامل لنز زوم وفوكوس قابل تنظيم نيستند بلكه بسته به نوع و مدل متفاوتند).

تفاوت دوربين‌هاي مداربسته آنالوگ و تحت شبكه IP

براي مقايسه دوربين هاي مداربسته آنالوگ و تحت شبكه، توجه به مشخصه هاي زير ضروري است:

•        روزولشن تصوير: دوربين مداربسته هاي تحت شبكه از نظر رزولوشن تصوير سطح بسيار بالاتري را نسبت به دوربين مداربسته هاي آنالوگ دارند.

•        پردازش تصوير: گرچه دوربين مداربسته هاي آنالوگ قابليت هاي اوليه اي در اين زمينه دارند اما قابليت هاي اصلي پردازش تصوير (تشخيص صورت، پلاك خودرو و ...) تنها در دوربين مداربسته هاي تحت شبكه قابل دسترسي هستند.

•        انعطاف پذيري و امكان گسترش: با توجه به استفاده دوربين مداربسته هاي تحت شبكه از بستر شبكه هاي ديجيتال، اين دوربين مداربسته ها انعطاف پذيري و امكان گسترش بسيار بالاتري دارند.

•        قيمت: از نظر قيمت، هزينه دوربين مداربسته هاي آنالوگ به مراتب پايين تر از دوربين مداربسته هاي تحت شبكه است.

•        سادگي در نصب و نگهداري: دوربين مداربسته هاي آنالوگ از نظر ساختار نصب و نگهداري بسيار ساده تر هستند و پيچيدگي فني كمتري دارند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۷ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۲۹:۲۴ ] [ vahid ]

دوربين مداربسته ارزان

دوربين هاي مداربسته توسط توليد كنندگان و با مارك هاي مختلف و مدل هاي متنوع و كيفيت هاي متفاوت براي كاربردهاي گوناگون به بازار ارائه ميشوند. همانند تمامي اجناس و كالاهاي موجود در بازار، تجهيزات مداربسته نيز از كيفيت و قيمت هاي متنوعي بسته به كمپاني توليد كننده و كشور صادر كننده برخوردارند. دوربين هاي مدار بسته با توجه به پارامترهاي مختلف دسته بندي ميگردند.

يكي از پارامترهاي دسته بندي انواع دوربين مدار بسته، مدل، ظاهر و كاربرد آنها مي‌باشد. انتخاب يك سيستم مناسب وابستگي بسيار زياد به بوجه در نظر گرفته شده براي سيستم، شرايط محيطي و كاربري محيط مورد نظارت، و نهايتا اهداف و كاربري هاي مد نظر از نصب سيستم مداربسته دارد.

پس از انتخاب نوع سيستم نوبت به انتخاب نوع و مدل تك تك دوربين ها بر اساس موقعيت فيزيكي نصب و نوع كاربري آنها ميرسد. در اين بخش از طراحي سيستم نظارت تصويري، مصرف كننده نهائي (مشتري) كمترين دخالت را ميتواند داشته باشد و تنها بايد هدف از نصب دوربين در موقعيت مورد نظر و ميزان كيفيت تصوير درخواستي در طول روز و شب را در اختيار پيمانكار بگذارد تا تيم طراحي پيمانكار مناسب ترين گزينه ها را بر اساس شرايط محيطي و درخواست مشتري انتخاب نمايند. 

فروش دوربين مداربسته ارزان

فروش پكيج دوربين مدار بسته در فروشگاه ها و نمايندگي هاي هر برند مي تواند به صرفه تر باشد , پكيج دوربين مداربسته ارزان تر است و با صرف هزينه ي پايين تري مي توان دوربين و تجهيزات آن را تهيه كرد .

با تعيين كاربري دوربين مداربسته و مشاهده ليست قيمت دوربين مداربسته ارزان مي توان بهترين انتخاب را داشت , انتخابي كه به نفع شما باشد و با صرف هزينه ي نسبتا پايين صاحب دوربيني باكيفيت و به روز شويد .

پك آماده دوربين مدار بسته در مواردي كه قيمت مهم باشد مي تواند بسيار كاربردي واقع شود , اما بايد در ميزان كيفيت دوربين و تجهيزات آن دقت كرد .

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۵۸:۳۵ ] [ vahid ]

نصاب دوربين مدار بسته

برخي فيلم ها و كتاب آموزش دوربين مدار بسته نحوه نصب و استفاده از دوربين هاي مداربسته را شرح داده اند  و افراد عادي با صرف مدت زمان كوتاهي مي توانند مهارت هاي خوبي در اين باره كسب كنند , در اين كتاب ها و فيلم ها نقشه سيم كشي دوربين مدار بسته و يا نقشه نصب دوربين مدار بسته به طور كامل درج شده و افراد مي توانند از اين مطالب به جهت نصب كمك بگيرند .

نصب دوربين مداربسته در فضاي خارجي راه مناسبي براي نظارت بر منزل و محل كار از راه دور مي‌باشد. اما ممكن است افراد خرابكار يا سارقين اقدام به آسيبب رساندن يا از كار انداختن دوربين هاي مدار بسته كنند. شما مي‌توانيد با رعايت چند نكته و انجام چند كار ساده از اين موضوع جلوگيري كنيد.

نصاب دوربين مداربسته در فضاي خارجي

روش‌هاي زيادي براي جلوگيري از آسيب رسيدن به تجهيزات توسط افراد خرابكار مي‌باشد كه در اين مقاله به بررسي چند مورد از آن‌ها مي‌پردازيم.

 نصب دوربين مداربسته سوخته يا جعلي

1. با نصب يك دوربين مداربسته جعلي، توجه را از دوربين مدار بسته اصلي منحرف كنيد.

يك كاور دوربين مداربسته يا دوربين مداربسته سوخته در جايي كه كاملا در ديد عموم باشد نصب كنيد. با اين كار توجهات را از دوربين مدار بسته اصلي منحرف مي‌كنيد.

با توجه به اينكه از لحاظ قانوني، اشخاص بايد از اينكه تصويرشان برداشته مي‌شود آگاه باشند، اين روش، شايد بهترين راه باشد.

راهنماي نصب دوربين مدار بسته در فضاي خارجي آموزش نصب دوربين مداربسته در فضاي بيروني

 نصب و مخفي كردن دوربين مداربسته در ميان درختان

2. دوربين مداربسته را ميان شاخ و برگ درختان و يا بوته‌ها نصب كنيد.

شاخ و برگ گياهان مكان مناسبي جهت مخفي كردن دوربين مداربسته هنگام نصب آن مي‌باشد، اما بعد از راه‌اندازي تصوير دوربين را چك كنيد تا مطمئن شويد شيء مزاحمي در زاويه ديد دوربين وجود نداشته باشد.

 مخفي كردن دوربين مداربسته در لانه پرندگان

3. دوربين مداربسته را در لانه پرند نصب كنيد.

دوربين مدار بسته را طوري نصب كنيد كه لنز از حفره لانه پرنده به سمت بيرون نشانه رود. سپس لانه را به سمتي كه مي‌خواهيد نظارت كنيد، جايگذاري كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۵۹:۵۳ ] [ vahid ]

چرا و چگونه دوربين مداربسته را پنهان كنيم

لازم است گاهي به دلايلي دوربين مداربسته را از ديد افراد پنهان كنيم يكي از اين دلايل امكان آسيب رسيدن به آن از طرف خلافكاران و سارقان است , اين افراد با هدف جلوگيري از تصويربرداري دوربين هاي مداربسته اقدام به تخريب آن مي نمايند كه در اين موارد لازم است دوربين را از ديد عموم پنهان كرد .

گاهي هم به دليل كنترل و نظارت بر عملكرد ها و رفتارهاي ديگران در غياب خود مي توان دوربين را مخفي كرد , در اين مقاله ديگر موارد استفاده از دوربين مخفي را برايتان شرح خواهيم داد .

موارد استفاده دوربين مداربسته مخفي

نظارت بر پرستار بچه

يكي از موارد استفاده از دوربين مداربسته مخفي، در خانه ها و براي نظارت بر فعاليت كارگر يا پرستار بچه است. اين نوع از دوربين ها با نام “دوربين پرستار بچه” شناخته مي شوند. در سراسر دنيا بر روي نصب اين دوربين ها اختلاف نظر وجود دارد.

در مواردي پرستار بچه به علت تكان دادن شديد بچه كه اهميت زيادي هم ندارد، مورد پيگرد قانوني قرار گرفته است. در حالي كه اين حركت به علت كيفيت پايين دوربين مداربسته سريع تر از ميزان واقعي ضبظ شده بوده است. موارد ديگري نيز از اختلافات و درگيري در رابطه با دوربين مدار بسته پرستاربچه گزارش شده است.

موارد حقوقي و قانوني

ممكن است در يك مكان مسكوني، اداري و يا تجاري وقوع تخلف، آزار و اذيت و يا سرقت گزارش شود. در چنين شرايطي نيروهاي پليس مي توانند با نصب دوربين مداربسته مخفي فعاليت ها را در آن مكان مورد نظارت و تحقيق قرار دهند و مجرم را شناسايي كنند.

دوربين مداربسته پوشيدني

تعدادي از نيروهاي پليس مي توانند يك دوربين مخفي كوچك را بر روي سينه و يا لباس خود قرار دهند و در عمليات ها از تصاوير ثبت شده استفاده كنند. به عنوان مثال در عمليات تحقيقي و شناسايي عوامل مجرم، با استفاده از اين تصاوير، صحنه وقوع جرم را بررسي مي كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۵۷:۴۸ ] [ vahid ]

دوربين مداربسته واي فاي

دوربين مداربسته واي فاي چيست؟

دوربين هاي مداربسته واي فاي  به نوعي همان دوربين هاي بي سيم هستند كه در مورد هردوي اينها (دوربين مداربسته واي فاي و دوربين مداربسته بي سيم ) به اختصار صحبت خواهيم كرد.

دوربين هاي مداربسته بي سيم در هر دو نوع دوربين هاي آنالوگ و ديجيتال وجود دارند كه نحوه كاركرد هركدام بسيار متفاوت است.

دوربين هاي بي سيم آنالوگ با وجود سادگي و ارزان قيمت بودن اشكالات زيادي دارند كه كاربرد آنها را محدود مي كند.

اين دوربين ها با تبديل سيگنالهاي تصاوير به  سيگنالهاي راديويي امكان انتقال تصاوير را فراهم ميكنند.خروجي فركانسي دوربين هاي مداربسته با توجه به برد آنها متفاوت است .

سيگنال اين دوربين ها تا حد زيادي  به شرايط محيطي و نويزهاي الكترومغناطيسي حساس است. در واقع در صورتي كه موانع موجود در راه زياد باشند يا شرايط جوي مرطوبي در محل وجود داشته باشد سيگنال دوربين به شدت افت مي كند.

و مساله مهم ديگر توليدكنندگان صاحب نام در حوزه سيستم هاي مداربسته تمايل زيادي به توليد دوربين هاي مداربسته بي سيم آنالوگ نشان نمي دهند 

و متاسفانه تنها دوربين هاي بي سيم در دسترس  در بازار ايران دوربين هاي با برندهاي ناشناخته هستند كه معمولا عمر مفيد بالايي نيز ندارند.

كاربرد دوربين مداربسته واي فاي

دوربين هاي مداربسته واي فاي كه نوعي از دوربين هاي مداربسته بيسيم به شمار مي روند بنا به دلايلي كاربرد چنداني ندارند , اين نوع دوربين ها اگرچه دوربين هايي به روز و جديد به شمار مي روند اما نسبت به دوربين هاي قديمي تري چون دوربين مداربسته آنالوگ از ثبات كمتري برخوردار هستند و و امكان قطع و وصلي در آن ها زياد است .

و اما تفاوت دوربين هاي مداربسته بيسيم و واي فاي

در دوربين هاي بيسيم ازاطلاعات از طريق امواج راديويي انتقال داده مي شود و اين درحالي است كه در دوربين هاي واي انتقال تصاوير از طريق اينترنت صورت مي گيرد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۴۲:۳۵ ] [ vahid ]

معرفي دوربين مداربسته هاي چند لنزي ( مولتي سنسور) و ويژگي هاي آنها

دوربين مداربسته چند سنسوره با ثبت تصاوير پاناروما توانسته جايگزين دوربين هاي معمولي شود , به اين صورت كه قابليت پوشش يك منطقه وسيع را دارند و با زاويه ي 360 درجه تمام جزئيات را به طور دقيق نمايش مي دهند .

دوربين مداربسته ثابت تنها زاويه ي ديد 90 درجه را دارد اما دوربين هاي مداربسته مولتي سنسور كه بر روي دكل يا محدوده باز نصب مي شود , تا 270 و 360 درجه را پوشش مي دهد .

مزاياي بيشتر با تعداد دوربين مداربسته كمتر

كاهش تعداد دوربين هاي مورد نياز مزاياي زيادي براي پروژه نظارتي دارد كه از جمله مهترين آنها صرفه جويي در وقت و هزينه براي كاربر نهايي مي باشد.

از مزاياي ديگر كاهش تعداد دوربينها از اين طريق ، نياز به كار كمتر براي نصب و كابل كشي هاي مورد نياز است. مدل هاي جديد دوربين مداربسته چند حسگر به كاربر اجازه استفاده از همان كابل براي انتقال انرژي برق مورد نياز را به كاربر مي دهند.

از ديگر مزاياي عملياتي اين مورد مي توان به عدم نياز اپراتور به سوئيچ بين دوربين هاي مختلف اشاره نمود. اپراتور از اين طريق مي تواند همه چيز را در يك صفحه نمايش بدون نياز به سوئيچ به دوربينهاي ديگر مديريت نموده و در نتيجه زمان بررسي را كاهش مي دهد.

از ديگر مزاياي استفاده از دوربين مداربسته چند لنزي جنبه زيبايي شناسي و تميز بودن كار مي باشد. زيبايي شناسي در اماكن مختلف تجاري ، بيمارستان ها و دانشگاه ها و … از اهميت بالايي برخوردار مي باشد.

آگاهي و نظارت بهتر بر موقعيت

با ديد گسترده اي كه دوربين پاناروما در اختيار اپراتور قرار مي دهد مي تواند آگاهي و نظارت بهتري بر مكان مورد نظر داشته باشد ، به خصوص وقتي كه آنها نياز به سوئيچ بين دوربين هاي ديگر يا مشاهده تصاوير به صورت كاشي مانند ندارند.

دوربين مولتي سنسور مي تواند تصاوير سنسور هاي مختلف دوربين را با هم تركيب نموده و به آنها توانايي بيشتري براي نظارت بر صحنه ها و زوم بر روي جزئيات خاص را مي دهد.

به هر حال استفاده از دوربين هاي مداربسته پاناروما مي تواند يك حركت نزولي باشد. اگر چه اين دوربينها قادر به پوشش محدوده بيشتري مي باشند اما براي ضبط جزئيات از نقاط خاص مناسب نمي باشند.

براي حل اين مشكل دوربينهاي مداربسته پاناروما كه با رزولوشن تصوير بالاتر طراحي شده اند به طور موثر مي توانند برد دوربين را براي مقاصد تشخيص و نظارت افزايش دهند. با اين حال شناسايي دقيق تنها در محدوده نزديك امكان پذير مي باشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۰۷:۴۸ ] [ vahid ]

دوربين مدار بسته 

دوربين مدار بسته در قالب پك نيز موجود است , پكيج دوربين مداربسته ارزان است و تمامي دوربين و تجهيزات آن را شامل مي شود .

ارزانترين دوربين مدار بسته در مي توان به صورت پك تهيه كرد , البته هر كدام از اين پكيج ها هم داراي قيمت هاي متفاوتي هستند و اين به نوع دوربين و تجهيزات آن بستگي دارد .

قيمت انواع دوربين مداربسته متغير است , برند ها و كمپاني هاي سازنده اين محصولات را با ويژگي هاي متفاوت و به طبع قيمت هاي مختلفي توليد و به فروش مي رسانند .

دوربين مدار بسته از نظر شكل ظاهري

دوربين هاي مداربسته دام: اين دوربين ها كه از آن ها بعنوان دوربين هاي سقفي يا دام ياد مي شود، عموماً در محيط هاي داخلي نصب مي شود. دوربين هاي دام بر اساس متريال ساخت به دو دسته indoor يا داخلي و outdoor بيروني تقسيم مي گردد.

دوربين هاي مداربسته باكس: اين دوربين هاي در محيط هاي داخلي و بيروني نصب مي گردند معمولاً در مكانهايي كه نياز به رويت اجسام با جزئيات بالاست استفاده مي گردند. به عنوان مثال بر روي كانترهاي بانكها

دوربين بالت: اين دوربين هاي كه از آن ها به عنوان دوربين هاي بالت يا ديواري ياد مي شود عموماً مناسب نصب در محيط هاي بيروني هستند. البته در برخي مكانها شاهد آن هستيم كه با كج سليقگي تكنسين اين دوربين در داخل نصب شده است و از زيبايي محيط كاسته اند. شاخصه اين دوربين ها بهره مندي آنها از استاندارد IP66 هستند كه ضد آب و ضد گرد و غبار ميباشند.

دوربين مداربسته اسپيد دام: كاملترين نوع دوربين مداربسته نوع گردان يا اسپيد دام آن مي باشد. همانطور كه از اسم آن پيداست محل نصب آن روي سقف است البته دوربين هاي اسپيد دام در محيط هاي خارجي هم نصب مي گردند. اين دسته از دوربين ها قابليت زوم و بزرگنمايي تصاوير را دارند. طبعا با توجه به امكانات قابل ارائه از قيمت بالاتري برخورداند. فرمان دادن به اين دوربين ها با كيبورد امكان پذير است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۱۹:۵۸ ] [ vahid ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب