rayan
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 48
افراد آنلاین : 1
همه : 6516
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

خريد دوربين مدار بسته ، راهنماي گام به گام 

شركت هاي معتبري كه در زمينه فروش دوربين مداربسته فعاليت مي كنند مقاله ها و اطلاعاتي را در زمينه خريد دوربين مدار بسته ، راهنماي گام به گام در اختيار مشتريان قرار مي دهند تا با اطلاعاتي كامل اقدام به تهيه اين نوع سيستم ها نمايند چرا كه دوربين هاي مداربسته تجهيزاتي حساس هستند و عدم كيفيت آن ها موجب ضبط تصاويري غيرواضح مي گردد و انتظار خريدار را رفع نخواهد كرد . در ادامه راهنمايي هاي در رابطه با خريد دوربين مداربسته در اختيار شما عزيزان قرار مي دهيم .

خريد دوربين مدار بسته ، راهنماي گام به گام

1. انتخاب نوع دوربين مدار بسته

در حالت كلي سه مدل براي دوربين مدار بسته در بازار وجود دارد. نوع اول دوربين هاي مدار بسته آنالوگ هستند كه قيمت پاييني دارند. نوع دوم دوربين هاي مدار بسته با وضوح بالا يا همان HD هستند. نوع سوم دوربين هاي IP هستند. IP مخفف كلمه Internet Protocol است. خوشبختانه با مرور زمان و با پيشرفت تكنولوژي قيمت دوربين هاي مداربسته كاهش چشم گيري در مقايسه با ساليان گذشته داشته است. از اين رو برخي افراد از دوربين هاي HD و IP به منظور نظارت امنيتي خانه ها و كسب و كارهاي خود استفاده مي كنند.

2. انتخاب محل مناسب براي نظارت امنيتي

هدف از نصب دوربين مداربسته، محل مناسب براي نصب آن را مشخص مي كند. به عنوان مثال دوربين مدار بسته روي در ورودي ممكن است به منظور نظارت بر خودروي پارك شده و يا نظارت بر عابرپياده اي باشد كه زنگ در را مي زند. مردم اغلب توانايي بينايي چشم خود را با كيفيت تصاوير دوربين مداربسته مقايسه مي كنند. گستره بينايي انسان بسيار گسترده و پيشرفته است. با پيشرفت تكنولوژي دوربين هاي مدار بسته با زاويه ديد ۳۶۰ درجه با قابليت تنظيم نور، ايجاد شده و وارد بازار شده اند.

3. توجه به ميزان نور و روشنايي

دوربين هاي مدار بسته تصاوير رنگي را در طول روز ضبط مي كنند، ولي اگر تنظيمات نور روي آن ها انجام نگيرد، تصاوير ضبط شده در طول شب سياه و سفيد خواهدبود. براي جلوگيري از سياه و سفيد شدن تصاوير، از يك منبع نور مثل چراغ LED در طول شب استفاده كنيد. در اين صورت رنگ لباس ها و خودرو ها در طول شب نيز ثبت خواهد شد.

4. هزينه هاي نصب

انتخاب نوع دوربين مناسب، بخشي از خريد است. بخش ديگر شامل توجه به هزينه هاي جانبي مثل كابل، اتصالات، منبع تغذيه و هزينه هاي نصب و نگه داري است. قبل از خريد دوربين مدار بسته، ميزان اين هزينه ها را برآورد كرده و در نظر داشته باشيد.

5. مشاوره با كارشناسان

تكنولوژي دوربين هاي مداربسته بسيار پيچيده است و انواع آن ها نيز بسيار گسترده است. قبل از تصميم گيري نهايي و خريد دوربين مداربسته، با كارشناسان فروش مشورت كنيد. 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۵۵:۲۹ ] [ vahid ]

دوربين هاي مداربسته با قابليت ضبط صدا و تصوير هم زمان

دوربين هاي مداربسته با قابليت ضبط صدا و تصوير هم زمان را مي توان در منازل , محل كار , اداره ها و .. نصب كرد كه البته اين مسئله به محدوديت هايي وجود دارد كه در اين باره وجود دارد .

نصب دوربين هاي مداربسته با قابليت ضبط صدا بايستي با در محل كار با اطلاع كارمندان و در منزل با مشورت با ساكنين منزل صورت گيرد چرا كه اين نوع دوربين ها به حريم شخصي افراد ورود مي كند .

دوربين مدار بسته آنالوگ با قابليت ضبط صدا

در سيستم هاي دوربين مدار بسته آنالوگ، صدا به وسيله ميكروفون هايي كه اغلب به شكل مدادي (زغالي) و يا باكس يافت مي شود، ضبط مي شوند. ديجيتال سازي صدا در حال ضبط شدن انجام مي شود. اين ميكروفون ها يك كابل جداگانه و يك منبع  تغذيه جداگانه دارند و به وسيله ورودي صداي دستگاه DVR يا HVR مي شوند.

دوربين مدار بسته تحت شبكه (IP) با قابليت ضبط صدا

در اين نوع از سيستم ها صدا به وسيله ميكروفن تعبيه شده در خود دوربين دريافت و به دستگاه NVR منتقل مي شود.

توجه داشته باشيد كه صدا در دوربين هاي مداربسته تحت شبكه (IP) هرگز به صورت ميكروفون جداگانه به دستگاه متصل نمي شود. در اين سيستم هاي تحت شبكه، اطلاعات دوربين ها اعم از صدا و تصوير، همچنين فرمان براي دوربين هاي چرخشي و گردشي و برق (PoE) به وسيله همان كابل شبكه و پورت (Ethernet) به دستگاه NVR منتقل مي شود. در انواع ديگري از دوربين هاي تحت شبكه (IP) قابليت اضافه كردن ميكروفن به خود دوربين نيز وجود دارد.

يك راه حل ساده براي اضافه كردن ميكروفون به دوربين هاي تحت شبكه اي كه ميكروفون ندارند، به اين شكل است كه مي توان به سادگي از يك دستگاه هيبريدي(Hybrid) يا همان (HVR) استفاده كرد. در اين صورت، به تعدادي كه دستگاه به شما اجازه بدهد، مي توانيد به سيستم تحت شبكه خود ميكروفون آنالوگ اضافه كنيد.

بزرگترين شركت ها در نمايشگاه ايپاس

همواره بزرگترين شركت ها در نمايشگاه ايپاس متعلق به سيستم ها و تجهيزات مخابراتي و كامپيوتري بوده است چرا كه مهم ترين نياز نيروي انتظامي بعد از تسليحات , تجهيزات و سيستم هاي امنيتي از قبيل دوربين هاي مداربسته بوده است .

شركت كنندگان در نمايشگاه ايپاس براي رزرو غرفه مورد نظر خود بايستي به سايت ايپاس مراجعه نمايند و بعد از مطالعه ي كامل قوانين , نسبت به پرداخت وجه , ثبت نام و رزور غرفه اقدام نمايند .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۴۶:۲۳ ] [ vahid ]

نكات مهم در خريد دوربين مداربسته براي فضاي خارجي 

از انواع سيستم هاي نظارت تصوير مي توان به دوربين مداربسته اشاره كرد , هريك از دوربين هاي مداربسته موجود در بازار داراي قابليت ها و ويژگي هاي منحصربه فرد هستند از اين رو مي توان از آن ها در كاربري هاي متفاوتي استفاده كرد اما اگر قصد خريد دوربين مداربسته را داريد بايستي به نكات مهم در خريد دوربين مداربسته براي فضاي خارجي و داخلي توجه كنيد و بر اساس آن ها دست به خريد بزنيد .

نكات مهم در خريد دوربين مداربسته براي فضاي خارجي

تنوع و كيفيت دوربين هاي مدار بسته در بازار ايران بسيار زياد است و معيار و مقياس مشخصي براي تمييز و تشخيص از طرف خريدار وجود ندارد و بيشتر افراد به دوربيني با كمترين قيمت فكر ميكنند در حالي كه از كيفيت و كارايي دوربينها نسبت به هم اطلاعات چنداني ندارند

توجه به مسائل ذيل ميتواند در انتخاب دوربين مداربسته مناسب و مطلوب، براي شما موثر باشد. اين موارد تاثير مستقيمي در قيمت تمام شده دوربينهاي مدار بسته دارد.

1. گارانتي و برند معتبر با توجه به اينكه دوربين هاي خيلي زيادي از شركتهاي مختلف در بازار ايران وجود دارد(حدود سيصد برند و شركت )

2. بولت و دام بودن دوربين مدار بسته

3. كيفيت سنسور تصوير شامل آنالوگ يا AHD

4. كيفيت سنسور تصوير در دوربينهاي اي اچ دي 

5. بدنه پلاستيكي يا فلزي در دوربين مدار بسته

6. اندازه لنز در دوربين مدار بسته

7. قابليت ديد در شب و فاصله ديد در شب

8. OSD منو در دوربين ها: چنانچه در دوربين ها وجود داشته باشد با قابليت برخي از تنظيم ها در داخل خود دوربين بسيار موثر است

9. لنز ثابت و متغير: معمولا براي خواندن پلاك، محل صندوقهاي فروشگاه و از اين دست موارد از دوربين با لنز ثابت استفاده ميشود

10. تطبيق كيفيت در قابليت ضبط دي وي آر  با دوربين ها:براي مثال دستگاه ضبط مربوط به دوربين ۱۰۸۰ حتما بايد قابليت ضبط اين نوع دوربين را در ابعاد ۱۰۸۰P را داشته باشد هم بصورت پخش زنده و هم بصورت ضبط كه اين مساله در قيمت دستگاه تاثير زيادي دارد

11. بررسي قابليت ورودي صدا در دستگاه: كه با توجه به نياز مشتري انتخاب ميشود

12. بررسي قابليت انقال تصوير بصورت P2P كه اخيرا تقريبا در تمامي دي وي آر ها وجود دارد


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۶:۰۵:۳۷ ] [ vahid ]

زوم اپتيكال در دوربين مداربسته با قدرت زوم بالا

دوربين هاي مداربسته پيشرفته مجهز به قابليت بزرگنمايي و زوم هستند كه در هريك از دوربين هاي مداربسته متفاوت هستند , برخي دوربين هاي مداربسته با زوم كردن بر روي سوژه كيفيت تصاوير خود را از دست مي دهند كه از معايب دوربين به شمار مي رود اما به طور كلي زوم در دوربين هاي مداربسته به صورت اپتيكال و ديجيتال است :

زوم اپتيكال تصاوير را حتي در فاصله هاي دوربسيار واضح ضبط مي كند و اما زوم ديجيتال تقلبي بوده و به صورت جعلي ايجاد بزرگنمايي مي كند .

زوم اپتيكال در دوربين مداربسته با قدرت زوم بالا

هرچه دامنه فاصله كانوني لنز بيشتر باشد، ميزان بزرگنمايي لنز كه معمولا با حرف x نشان داده مي‌شود بيشتر مي‌شود. مثلا لنز يك دوربين ديجيتال با زوم اپتيكال x12 خيلي قوي‌تر از لنز دوربين ديگري است كه زوم اپتيكال آن x6است.

تفاوت زوم اپتيكال و زوم ديجيتال در دوربين مدار بسته

در نصب دوربين مداربسته صنعتي كه داراي لنز براي مشاهده تصاوير محيط مورد نظر از لنزهاي متفاوت بنا به نياز استفاده شده، كه معمول ترين آن لنز ۳/۵-۸ و ۲/۸-۱۲ مي باشد براي بزرگ نمايي بيشتر مي توان از لنزهاي ۵-۵۰ يا ۶-۶۰و… استفاده كرد. در واقع هرچه دامنه فاصله كانوني لنز بيشتر باشد، ميزان بزرگ نمايي لنز كه معمولا با حرفX نشان داده مي شود بيشتر خواهد بود. مثلا لنز يك  دوربين مدار بسته ديجيتال با زوم اپتيكال ۱۲X خيلي قوي تر از لنز دوربين مدار بسته ديگري است كه زوم اپتيكال آن ۴X است.اما زوم ديجيتال در دوربين هاي مدار بسته چيز ديگري است در واقع زوم ديجيتال يك بزرگ نمايي جعلي است و ارتباطي با فاصه كانوني لنز دوربين ندارد.

بنابراين وقتي از زوم ديجيتال در دوربين مداربسته استفاده مي كنيد. تصوير واقعا بزرگتر نمي شود بلكه فاصله كانوني  لنز دوربين مدار بسته ثابت مانده و از روشي به نام جاگذاري (INTERPOLATION) استفاده مي شود تا يك سري پيكسل هاي اضافي براساس پيكسل هاي موجود در تصوير اضافه شود. اين پيكسل ها با تكنيك هاي پردازش تصوير و فناوري موجود در لنز و تراشه پردازشگر تصوير در دوربين مداربسته محاسبه و حدس زده مي شود به اين ترتيب تصوير دوربين مدار بسته به صورت مجازي بزرگتر مي شود. استفاده از زوم ديجيتال تقريبا با بزرگ نمايي تصوير دوربين مدار بسته در نرم افزارهاي ويرايش عكس، برابر است و گاهي اوقات نتيجه بزرگ كردن عكس توسط اين نرم افزارها خيلي بهتر از زوم ديجيتال خواهد بود.

محبوب ترين برندهاي نمايشگاه ايپاس

براي شركت در نمايشگاه ايپاس لازم است شركت كننده يكسري شرايط را دارا باشد و كيفيت محصولات و توليدات خود را تضمين نمايد , محبوب ترين برندهاي نمايشگاه ايپاس برندهايي شناخته شده در سطح كشور هستند كه محصولات خود را با كيفيت بسيار بالايي ارائه مي كنند در اين بين در سال هاي اخير دوربين هاي مداربسته و سيستم هاي نظارت تصوير پيشرفت هاي چشمگيري داشته است .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۳۵:۳۶ ] [ vahid ]

دوربين مدار بسته اسپيد دام با دوربين دام چه تفاوتي دارد ؟

دوربين هاي مداربسته دام و اسپيد دام دو دوربين كاملا متفاوت هستند برخي ها گمان مي كنند كه عملكرد اين دوربين ها مانند يكديگر است اما واقعيت اين است كه دوربين هاي مداربسته اسپيد دام و دام تنها در ظاهر شبيه به هم هستند و نه قابليت ها و عملكرد .

دوربين مدار بسته اسپيد دام با دوربين دام چه تفاوتي دارد ؟ اين سوالي است كه اكثر خريداران دوربين هاي مداربسته دارند كه در اينجا شرح داده خواهد شد .

دوربين مدار بسته اسپيد دام با دوربين دام چه تفاوتي دارد ؟

دوربين مداربسته اسپيددام چيست؟

يك نوع از دوربين هاي مداربسته هستند كه قابليت چرخش در جهات مختلف و همچنين قابليت زوم اپتيكال دارند. اين دوربين ها به اختصار PTZ مخفف (Pan-Tilt-Zoom) به معني گردش در محور افقي، محور عمودي و زوم مي باشد.

دوربين هاي اسپيددام يا Fastdome در انواع مختلفي توليد مي شوند و هر كدام قابليت هاي ويژه اي نيز دارند از انواع آن مي توان به موارد زير اشاره نمود:

اسپيددام هايي با برد زياد يا كم

اسپيددام هايي با ديد در شب قوي يا ليزري

اسپيددام هايي مخصوص فضاهاي داخلي يا خارجي

اسپيدام هايي پرسرعت

اسپيدام هايي با IR بدون IR

دوربين مداربسته اسپيد دام چيست (Dome) ؟

خلاصه مطلب : دوربين مداربسته دام يا سقفي نوع رايجي از انواع دوربين هاي مداربسته امنيتي است در محيط هاي داخلي وخارجي قابل استفاده مي باشند. دوربين مداربسته (Dome) با نام هاي دوربين مداربسته حبابي و سقفي نيز شناخته مي شود.اين نوع دوربين مداربسته گنبدي شكل است و قابليت نصب بر روي سقف اتاق و يا هر مكان ديگري را دارد و در در دومدل ديد در شب (IR) و معمولي(بدون IR) ساخته مي شود.

محاسن دووربين هاي مداربسته دام

1)      قيمت ارزانتر نسبت انواع ديگر

2)      ابعاد جمع و جور و اصطلاحاً (كامپكت)

3)      زيبا و مناسب براي مكان هاي با طراحي خاص

4)      داراي محفظه ( حباب ) كه خود به عنوان يك محافظ براي لنز و دوربين مداربسته عمل مي كند.

معايب دوربين هاي مداربسته دام

1)  نسبت به انواع ديگر، قدرت پيشگيري از سرقت پايين تري دارند. (هنوز كساني هستند كه با ديدن آنها تشخيص دوربين مداربسته را نمي دهند)

2)  زاويه برداشت تصوير عمود و نيمه عمود است. در اكثر موارد تصوير سوژه به صورت نيمرخ برداشت مي شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۳۳:۱۲ ] [ vahid ]

دوربين هاي مداربسته رم خور و يو اس بي

دوربين مداربسته رم خور در موارد متعددي كاربرد دارد , عمده كاربرد آن ها را مي توان در اماكني عنوان كرد كه نمي خواهند زيبايي محيط توسط نصب يك دوربين مداربسته تحت تاثير قرار گيرد .

به هنگام نصب اين دوربين ها ديگر نيازي به نصب دستگاه ضبط كننده نيست چرا كه اين دوربين ها خود داراي حافظه داخلي بوده و از درگاه micro SD برخوردار هستند .

دوربين هاي مداربسته رم خور و يو اس بي

دوربين مداربسته با حافظه داخلي  يا دوربين مدار بسته رم خور به دوربيني گفته مي شود كه داراي درگاه micro SD مي باشد و مي تواند تصاوير را بدون نياز به دستگاه دي وي آر ركورد كند.

استفاده از اين دوربين هاي باعث كاهش هزينه هاي نصب و راه اندازي دوربين مداربسته مي شود و شما مي توانيد از هزينه هاي جانبي خريد دستگاه دي وي آر دوربين مداربسته و هارد ديسك مخصوص دوربين مداربسته اجتناب كنيد.

اين دوربين ها بسته به نوع آن داراي امكانات مختلفي هستند كه در دسته بندي محصولات فوق مي توانيد انواع آنها را مشاهده كنيد.دوربين مداربسته رم خور مي تواند از 32 گيگابابت الي 128 گيگابايت بسته به نوع دوربين ساپورت حافظه داشته باشد كه با اين مقدار حافظه مي توان از 6 روز الي 1 ماه تصاوير دوربين ها را ذخيره كرد.

در دسته بندي هاي محصولات اين رده شما مي توانيد قيمت دوربين مدار بسته مموري خور را بسته به نوع دوربين و سنسور تصوير و همچنين امكانات جانبي در رده ها و رنج هاي متفاوتي ببينيد كه مي توانند براي كاربري آماتور تا پيشرفته كاربرد داشته باشند.

بعنوان مثال دوربين رم خور كوچك در انواع مختلف براي نصب در اماكني كاربرد دارد كه نمي خواهند زيبايي محيط تحت تاثير نصب يك دوربين مدار بسته بزرگ در آن قرار گيرد.

شركت هاي حاضر در نمايشگاه ايپاس

شركت هاي حاضر در نمايشگاه ايپاس در راستاي نيل به اهداف متعالي و آرمان هاي ارزشمند بنياد تعاون نيروي انتظامي و استفاده بهينه از كليه امكانات در يك سازماندهي علمي و كارآمد همواره در تلاش هستند تا مأموريت هاي محوله را به بهترين وجه ممكن ايفا نمايد كه يكي از مهمترين فعاليت هاي اين مجموعه برگزاري ادواري نمايشگاه ايپاس مي باشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۳۴:۴۹ ] [ vahid ]

آيا بهترين نوع دوربين مدار بسته مدل اسپيد دام است ؟

دوربين مداربسته گردان PTZ (مخفف كلمات pan–tilt–zoom است). و با نامهاي ديگري مانند دوربين هاي چرخشي و Speed Dome اسپيد دام نيز شناخته مي شوند.

يكي از انواع دوربين مدار بسته است كه قابليت كنترل مستقيم و تنظيم زوم كردن را دارد. براي همين امر در اماكني كه بايد نظارت دقيقي وجود داشته باشد از آن استفاده مي كنند.

اين دوربين هاي معمولا داراي يك بدنه دام شكل و يك پايه با توجه به شرايط نصب هستند.دوربين مداربسته اسپيد دام در موارد متعددي كاربرد دارد كه برخي از آن ها را شرح مي دهيم :

اين نوع دوربين هاي مداربسته مناسب براي نصب در محيط هاي بزرگ است چرا كه دوربين مداربسته PTZ يا همان اسپيد دام داراي قابليت زوم هستند و تمامي مكان را به خوبي پوشش مي دهند .

از اين دوربين هاي مداربسته مي توان در موارد امنيتي استفاده كرد چرا كه كيفيت تصاوير در آن ها بي نظير است و قادر به ثبت كوچكترين جزئيات هستند .

مزاياي و معايب دوربين مداربسته اسپيد دام

مزايا: از جمله مزاياي اين دوربين ها اين است كه مي توانند محيط هاي بزرگ را به خوبي پوشش دهند و تصاوير را با جزئيات بهتري به نمايش بگذارند.

معايب: اين دوربين هاي مداربسته ساختار پيچيده اي داشته و معمولا دوربين هاي گران قيمتي هستند و به دليل اجزاي مكانيكي زيادي كه در ساختارشان وجود دارد احتمال خرابي در آنها نسبت به دوربين هاي ثابت بيشتر است.

دوربين هاي اسپيددام با قابليت هاي خاص

با پيشرفت تكنولوژي انواعي از دوربين هاي اسپيد دام با قابليت هاي خاص به بازار آمده اند. از جمله دوربين هاي اسپيد دام با برد ديد در شب ليزري كه مسافت هاي تا دو كيلومتر را نيز پوشش مي دهند.

و يا اسپيد دام هايي كه قابليت Auto tracking يا تعقيب سوژه را دارند. اين دوربين ها مي توانند در صورتيكه فردي به يك محوطه خاص با ممنوعيت ورود افراد وارد شود به صورت خودكار آن را دنبال كنند.

اسپيد دام هاي ضدانفجار نيز كه مختص مناطق نفتي، گازي و پالايشگاه ها هستند و به دليل ساختار مقاومشان در برابر انفجار سالم مي مانند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۵۱:۳۳ ] [ vahid ]

دوربين مداربسته تشخيص چهره

دوربين مداربسته كاربردي ترين تجهيزات امنيتي در حوزه نظارت تصوير به شمار مي آيند , يكي از انواع دوربين هاي مداربسته دوربين مداربسته تشخيص چهره است .

اين دوربين مداربسته قابليت زوم و تشخيص چهره افراد را داشته و در موارد امنيتي كاربرد بسيار دارد ,به اين ترتيب كه مدارك و شواهد را جمع آوري كرده و در موارد خاص به كار گرفته مي شوند .

محاسن دوربين هاي مدار بسته تشخيص چهره

1. كمك به جمع آوري مدارك و شواهد

اگر در محل كارتان نيازمند سيستم نظارتي هستيد كه بتواند در جمع آوري شواهد و مدارك در هنگام نياز به كمكتان بيايد دوربين هاي مداربسته با قابليت تشخيص چهره كارايي لازم را در اين خصوص دارند. و مي توانند مدارك كافي را براي مشاهده تمام اتفاقات رخ داده در اختيارتان بگذارند. 

2. جلوگيري از وقوع جرم

در واقع يكي از وظايف اصلي يك سيستم نظارتي جلوگيري از وقوع جرم و جنايت است و اين سيستم ها مي توانند عملكردي پيشگيرانه در وقوع جرم و بزه داشته باشند. در اين راستا با نصب دوربين هاي مداربسته تشخيص چهره در مكان هايي با امكان بالاي وقوع جرم مي توان از وقوع چنين اتفاقاتي جلوگيري نمود. 

3. ارتقا امكانات نظارتي و كنترل و مديريت فعاليت ها و رخداد ها

فعاليت و رخداد هاي زيادي وجود دارند كه روزانه در يك ساختمان يا محيط اداري بوقوع مي پيوندند. زماني كه سيستم نظارتي خود را به دوربين هاي تشخيص چهره مجهز مي كنيد مي توانيد نظارت بهتري بر فعاليت افراد درون سازمان خود داشته باشيد.

بزرگترين غرفه در نمايشگاه ايپاس

بزرگترين غرفه در نمايشگاه ايپاس متعلق به تجهيزات و لوازمي چون :

يونيفرم و لباس

لباس هاي كار، لباس هاي ضدآتش و ضدآب، لباس هاي ويژه عمليات خاص، لباس هاي ضد مواد شيميايي، جليقه ضد گلوله، لباس هاي بازتاب دار، انواع كفش، پوتين و… .

 

وسايل نور و تصوير

دوربين هاي امنيتي، سيستم هاي پردازش فيلم و تصوير، ملزومات دوربين، تجهيزات ديد درشب و… .

 

ترافيك

تجهيزات كنترل ترافيك، تجهيزات ايمني بزرگراه ها، علائم راهنمايي و رانندگي چرثقيل هاي جابجايي و حمل خودرو.

 

آتش نشاني، امداد و نجات

تجهيزات امداد و اورژانس، تجهيزات امداد در ارتفاعات، تجهيزات اتاق عمل، تجهيزات امداد جاده اي، تجهيزات اعلام و اطفاءحريق و… .

 

سيستم هاي آموزشي و مشاوره اي

سيستم هاي مشاوره اي، طراحي و كنترل سيستم هاي حفاظتي، تحليل در خصوص جرم شناسي، بهينه سازي سيستم هاي حفاظتي، سيستم هاي آموزشي، مدارس آموزشي(علوم نظامي و انتظامي)، تجهيزات خاص آموزشي،سيستم هاي شبيه ساز و… .

 

زمينه هاي ديگر

تجهيزات اشعه ايكس، سيستم هاي كشف جرم و مبارزه با جرايم، سازه هاي پليسي، تجهيزات انگشت نگاري، شيشه هاي ضد گلوله، انواع قفل ها، تجهيزات كمپينگ، تجهيزات ايمني صنايع مختلف، نشريات تخصصي در زمينه هاي مرتبط و… .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۲۸:۴۹ ] [ vahid ]

دوربين هاي مداربسته بدون برق و دوربين مدار بسته خورشيدي

خريد انواع دوربين هاي مداربسته در چند سال اخير با استقبال زيادي مواجه شده است , افراد عمدتا براي حفظ امنيت منزل و يا محل كار خود دوربين مداربسته نصب مي كنند اما كدام نوع دوربين هاي مداربسته مناسب تر هستند ؟

دوربين هاي مداربسته بدون برق و دوربين مدار بسته خورشيدي يكي از انواع دوربين هايي ست كه مي تواند در كاربري هاي متفاوتي مورد استفاده قرار گيرند , در اين مقاله شما را با اين نوع دوربين هاي مداربسته بيش تر آشنا مي كنيم .

دوربين هاي مداربسته بدون برق و دوربين مدار بسته خورشيدي

امروزه به دليل گستردگي منابع و كنترل مكان هاي متعدد و بزرگ نيازمند تامين امنيت بوده و همينطور راه اندازي كليه سيستم هاي امنيتي از جمله دوربين هاي مداربسته نيازمند انرژي (برق) بوده كه  در بعضي از مناطق به دليل در دسترس نبودن و يا بالا بودن هزينه هاي انتقال برق گاها از مجهز نمودم اينگونه تجهيزات صرف نظر مي كنند و در حال حاضر مي توان با كمترين هزينه نسبت به انتقال خطوط برق با استفاده از تجهيزات خورشيدي مناسب از راه اندازي اينگونه تجهيزات چشم پوشي نكرد.

سيستم هاي خورشيدي مستقل از شبكه off grid ميتواند انرژي مورد نياز كليه سيستم هاي امنيتي ( كوچك يا بزرگ ) از جمله دوربين هاي مداربسته را تامين نمايد و مي توان از برق توليد شده بصورت ۲۴ ساعته (دائم كار ) استفاده نمود.

كاربرد :

مناطق شكارباني _ كيوسك هاي مرزي _ پست هاي مخابراتي _ ويلاها _ مزارع كشاورزي _ دوربين هاي نظارتي _ دوربين هاي ثبت تخلف _ مناطق گردشگري _ دامداري ها

مزايا :

بدون نياز به سوخت فسيلي _ تامين برق بصورت دائمي _ بدون نياز به تامين و نگهداري _ سازگار با محيط زيست _ قابليت راه اندازي در تمامي مناطق كشور _ زيبا و مستحكم _ قابليت كاركرد در آب و هواي ابري ، باراني و برفي _ قابليت كنترل از راه دور _ داراي دو خروجي برق AC & DC

نقشه نمايشگاه ايپاس

در نمايشگاه ايپاس محصولات متعددي به نمايش گذاشته مي شود تجهيزات كنترل ترافيك و تجهيزات حفاظت و امنيت از مهم ترين آن ها هستند و مي توان گفت دوربين هاي مداربسته مهم ترين اين تجهيزات .

با مشاهده نقشه نمايشگاه ايپاس درميابيم كه دوربين هاي مداربسته در انواع و مدل هاي مختلفي به جهت رصد افراد و وسايل نقليه در سطح شهرها نصب و كنترل مي گردند . اين نوع دوربين ها روي لباس مامورين نيز تعبيه شده تا رفتارها و عكس العمل هاي خلافكاران در تحت نظر گرفته شود .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۱۷:۱۷ ] [ vahid ]

جديد ترين دوربين مداربسته حرارتي و يا PIR چگونه كار ميكند  ؟

به تازگي نوعي از دوربين هاي مداربسته به بازار معرفي شده اند كه با استفاده از فناوري PIR ساخته مي شوند , دوربين هاي مداربسته PIR بر اساس جذب اشعه صورت مي گيرد به اين ترتيب كه اشعه و حرارت بدن انسان و يا هر موجود زنده ي ديگري را جذب كرده و نسبت به آن آلارم نشان مي دهد .

در ادامه طرز كار سنسور PIR را برايتان شرح خواهيم داد .

طرز كار سنسور PIR

PIR مخفف عبارت Passive Infrared Sensor همانطور كه از نامش برمي آيد يك سنسور الكترونيكي است. وظيفه اين سنسور در دوربين مدار بسته اندازه گيري نور مادون قرمز (IR) منتشر شده از افراد يا اجسام مختلف در محيط مورد نظر است. وجود واژه passive به معني غيرفعال ، بيانگر اين است كه اين سنسور از خود هيچ گونه اشعه اي ساتع ننموده و كاركرد آن تنها از طريق جذب اشعه است. به زبان ساده عملكرد اين سنسور بدين گونه است كه در هنگام ورود فرد به اتاق بر اثر انرژي گرمايي كه سوژه از خود توليد مي كند الگوهاي دمايي محيط برهم خورده و اين تغييرات توسط سنسور PIR تشخيص داده مي شوند. پس از تشخيص ورود سوژه به محل هشدارهاي لازم از طريق ارسال دستور فعال شدن به دستگاه هاي آلارم در صورت وجود، داده مي شود و يا  دستگاه هاي ضبط شروع به ثبت تصاوير مي نمايند.

براي فهم بهتر موضوع بايد بدانيد كه هر جسمي مي تواند از خود اشعه مادون قرمز ساتع نمايد. اين اشعه با چشم غير مسلح قابل ديدن نيست و تنها به صورت انرژي گرمايي مي تواند حس گردد. دوربين هايي كه مجهز به سنسور PIR هستند قادرند اين اشعه را اندازه گيري كنند. زماني كه فردي وارد مكان مورد نظر مي شود، سنسور PIR تغييرات تابشي ايجاد شده در ميدان ديد خود را تشخيص داده و سپس تغييرات حاصل از بهم ريختگي ميزان اشعه مادون قرمز موجود در محيط را نسبت وضعيت قبلي مقايسه مي كند. سپس به انجام محاسبات لازم پرداخته كه منجر به شروع عمليات ضبط و يا فعال شدن زنگ هاي آلارم ها مي گردد. سنسور از طريق دو عامل زير متوجه اين تغيير وضعيت در محيط مي گردد:

 

1. از طريق تغييرات صورت گرفته كه حاصل از انرژي مادون قرمز ساتع شده از بدن فرد در محيط مي باشد.

2. از طريق تغييرات بوجود آمده بر اثر بهم ريختگي الگوي اشعه مادون قرمز موجود در محيط نسبت به وضعيت قبلي بر اثر ورود سوژه كه فارغ از انرژي گرمايي حاصل از فرد يا جسم است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۴:۴۱ ] [ vahid ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب