rayan
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 16
دیروز : 48
افراد آنلاین : 3
همه : 6797
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

زوم اپتيكال در دوربين مداربسته با قدرت زوم بالا

دوربين هاي مداربسته پيشرفته مجهز به قابليت بزرگنمايي و زوم هستند كه در هريك از دوربين هاي مداربسته متفاوت هستند , برخي دوربين هاي مداربسته با زوم كردن بر روي سوژه كيفيت تصاوير خود را از دست مي دهند كه از معايب دوربين به شمار مي رود اما به طور كلي زوم در دوربين هاي مداربسته به صورت اپتيكال و ديجيتال است :

زوم اپتيكال تصاوير را حتي در فاصله هاي دوربسيار واضح ضبط مي كند و اما زوم ديجيتال تقلبي بوده و به صورت جعلي ايجاد بزرگنمايي مي كند .

زوم اپتيكال در دوربين مداربسته با قدرت زوم بالا

هرچه دامنه فاصله كانوني لنز بيشتر باشد، ميزان بزرگنمايي لنز كه معمولا با حرف x نشان داده مي‌شود بيشتر مي‌شود. مثلا لنز يك دوربين ديجيتال با زوم اپتيكال x12 خيلي قوي‌تر از لنز دوربين ديگري است كه زوم اپتيكال آن x6است.

تفاوت زوم اپتيكال و زوم ديجيتال در دوربين مدار بسته

در نصب دوربين مداربسته صنعتي كه داراي لنز براي مشاهده تصاوير محيط مورد نظر از لنزهاي متفاوت بنا به نياز استفاده شده، كه معمول ترين آن لنز ۳/۵-۸ و ۲/۸-۱۲ مي باشد براي بزرگ نمايي بيشتر مي توان از لنزهاي ۵-۵۰ يا ۶-۶۰و… استفاده كرد. در واقع هرچه دامنه فاصله كانوني لنز بيشتر باشد، ميزان بزرگ نمايي لنز كه معمولا با حرفX نشان داده مي شود بيشتر خواهد بود. مثلا لنز يك  دوربين مدار بسته ديجيتال با زوم اپتيكال ۱۲X خيلي قوي تر از لنز دوربين مدار بسته ديگري است كه زوم اپتيكال آن ۴X است.اما زوم ديجيتال در دوربين هاي مدار بسته چيز ديگري است در واقع زوم ديجيتال يك بزرگ نمايي جعلي است و ارتباطي با فاصه كانوني لنز دوربين ندارد.

بنابراين وقتي از زوم ديجيتال در دوربين مداربسته استفاده مي كنيد. تصوير واقعا بزرگتر نمي شود بلكه فاصله كانوني  لنز دوربين مدار بسته ثابت مانده و از روشي به نام جاگذاري (INTERPOLATION) استفاده مي شود تا يك سري پيكسل هاي اضافي براساس پيكسل هاي موجود در تصوير اضافه شود. اين پيكسل ها با تكنيك هاي پردازش تصوير و فناوري موجود در لنز و تراشه پردازشگر تصوير در دوربين مداربسته محاسبه و حدس زده مي شود به اين ترتيب تصوير دوربين مدار بسته به صورت مجازي بزرگتر مي شود. استفاده از زوم ديجيتال تقريبا با بزرگ نمايي تصوير دوربين مدار بسته در نرم افزارهاي ويرايش عكس، برابر است و گاهي اوقات نتيجه بزرگ كردن عكس توسط اين نرم افزارها خيلي بهتر از زوم ديجيتال خواهد بود.

محبوب ترين برندهاي نمايشگاه ايپاس

براي شركت در نمايشگاه ايپاس لازم است شركت كننده يكسري شرايط را دارا باشد و كيفيت محصولات و توليدات خود را تضمين نمايد , محبوب ترين برندهاي نمايشگاه ايپاس برندهايي شناخته شده در سطح كشور هستند كه محصولات خود را با كيفيت بسيار بالايي ارائه مي كنند در اين بين در سال هاي اخير دوربين هاي مداربسته و سيستم هاي نظارت تصوير پيشرفت هاي چشمگيري داشته است .

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۳۵:۳۶ ] [ vahid ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب