rayan
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 7
دیروز : 48
افراد آنلاین : 1
همه : 6522
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

كاركرد سيستم تشخيص حركت در دوربين مدار بسته 

براي اينكه تمامي حركات و فعاليت ها در يك محيط زير نظر گرفته شود لازم است دوربين مداربسته مجهز به قابليت تشخيص حركت باشد , توسط اين قابليت دوربين مدار بسته مي تواند حركات مشكوك افراد را تشخيص و زير نظر بگيرد .

كاركرد سيستم تشخيص حركت در دوربين مدار بسته 

يكي از قابليت ها در دوربين هاي مداربسته تشخيص حركت است ,اين قابليت به شما اين امكان را مي دهد تا هر گونه فعاليتي را زير نظر گرفته و حركت اشيا و افراد توسط دوربين مداربسته تشخيص داده شوند .

دوربين هاي مداربسته اي كه با تكنولوژي روز دنيا عجين شده اند قطعا اين قابليت را دارند چرا كه قابليتي مهم و كاربردي در دوربين هاي مداربسته محسوب مي شود, تشخيص حركت در دوربين مدار بسته را در قسمت تنظيمات دوربين فعال كرده و زين پس حركت افراد است كه در تصاوير و ويديو ها شناسايي مي شود .

يك كاربر مي تواند تعداد زيادي دوربين مداربسته را با اين قابليت زير نظر بگيرد چرا كه تشخيص حركت در دوربين مدار بسته موجب مي شود تا دوربين تنها به هنگام مشاهده موارد مشكوك اقدام به ثبت و ضبط تصاوير نمايد در حالت عادي كاربر مي تواند مطمئن باشد كه هيچ مورد مشكوكي رخ نداده و با خيال راحت با ديگر امور خود بپردازد .

بدون قابليت تشخيص حركت در دوربين مدار بسته يك كاربر عملا نمي تواند بيش از يك يا دو مانيتور را كنترل كند , زل زدن به صفحه مانيتور براي طولاني مدت سبب خستگي چشم ها شده و همين هم گاهي موجب بي دقتي هايي مي شود از اين رو با اين قابليت كاربر تنها موارد مشكوك را مشاهده و دنبال مي كند بدون اينكه رويداد مشكوك و مهمي از ديد كاربر پنهان بماند .

تشخيص حركت در دوربين مدار بسته

وقايعي كه در حيطه ديد دوربين مداربسته هاي مداربسته مجهز به قابليت تشخيص حركت رخ مي دهد به سرعت بر روي مانيتور نمايش داده شده و آژير هشدار هم كاربر را از اين مساله آگاه مي كند به اين ترتيب هيچ اتفاق و مورد مشكوكي نيست كه قابليت تشخيص حركت در دوربين مدار بسته قادر به تمييز و درك آن نباشد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۲۳:۰۸ ] [ vahid ]

آيا دوربين مداربسته براي رستوران ها الزاميست ؟

نصب دوربين هاي مداربسته در رستوران امري ضروري است كه بايد به آن ها توجه كرد , به طور كلي نصب دوربين هاي مداربسته داراي مزيت هاي بيشماري است كه در ادامه برخي از آن ها را بيان مي كنيم .

"آيا نصب دوربين مداربسته جرم است؟"

اين سوالي است كه بسياري از مشتريان دوربين مداربسته مطرح مي كنند. در اين مطلب بيشتر در رابطه با منع قانوني نصب دوربين مداربسته صحبت خواهيم كرد. نصب دوربين مداربسته به صورت كلي نه تنها به وسيله مراجع قانوني تقبيح نخواهد شد بلكه مورد استقبال نيز قرار مي گيرد. با توجه به بازدارندگي شديد نصب دوربين مداربسته، تنها در شرايط خاص استفاده از دوربين مداربسته ممنوع شده است.

*** محل هاي متفاوت نصب دوربين مداربسته از نظر قانوني

1- نصب دوربين مداربسته در محيط عمومي:

در رابطه با نصب دوربين مداربسته در محيط هاي عمومي در حال حاضر هيچ گونه منع قانوني وجود ندارد. منع قانوني اين مكان ها تنها در صورتي به وجود مي آيد كه اين محيط در اطراف مكان هاي حساس مانند پادگان ها، پايگاه هاي هوايي و ... باشد. 

2- نصب دوربين مداربسته در محيط مشاعات: 

در رابطه با نصب دوربين در مشاعات مانند حياط ساختمان، پاركينگ، راه پله و غيره ... نياز به تائيد كتبي از اعضاي مجمع ساختمان خواهد بود. در صورت تائيد مجمع بر نصب دوربين مداربسته اين نظر بر نظر منفرد ساكنين ارجعيت خواهد داشت. در صورت وجود مشكل در مسير دريافت تائيد مجمع اعضاي ساختمان مي توانند از طريق دريافت مجوز كتبي اقدام به نصب دوربين در محيط هاي مشاعات كنند. 

3- نصب دوربين مداربسته در محيط هاي خصوصي: 

به صورت كلي نصب دوربين هاي مداربسته در محيطهاي خصوصي داراي بيشترين حساسيت است. محيطهاي خصوصي شامل محيطهايي خواهد شد كه به حريم شخصي افراد مربوط خواهد شد (محيط داخلي منزل، اتاق خواب افراد، اتاق رخت كن و ...). نصب دوربين مداربسته در محيطهاي خصوصي تنها با داشتن مجوز رسمي امكان پذير خواهد بود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۰۱:۲۸ ] [ vahid ]

بهترين هارد براي دوربين مداربسته و دستگاه ضبط كننده 

DVRها وابسته به كامپيوتر(PC BASED)

اين نوعDVRها به صورت كارتPCIهستند كه روي يكي از اسلات هاي كامپيوتر قرار مي گيرند و تصوير دريافتي از دوربين مدار بسته را بر روي هارد ديسك نصب شده در كامپيوتر ذخيره مي كنند. قالب اين دستگاه ها 4، 8، 16، 18، 24، 32 و 36 كاناله هستند كه با توجه به قابليت هاي ديگرشان تقسيم بندي هاي ديگري نيز دارند.

سيستم هاي دوربين مدار بسته آنالوگ و ديجيتالي

در طراحي هاي مدار بسته به صورت متداولي از اين سيستم ها استفاده مي شود. بخشي از سيستم به صورت آنالوگ و بخش نيز به صورت ديجيتال طراحي شده است. بخش آنالوگ از محل گرفتن تصاوير تا كنار دستگاه ضبظ كننده و كنترل كننده است و بخش ديجيتال ، عمل ضبط و نگهداري سيستم هاي فوق را به صورت ديجيتال انجام مي دهد.

شرحي بر DVRدستگاه ضبط كننده ديجيتالي

DVR ( Digital Video Recorder ) دستگاه و يا سيستمي جهت ضبط و كنترل تصاوير كه به آن گفته مي شود كه در انواع مختلف و با قابليت هاي مختلف موجود مي باشد. نوع بسيار قديمي آن VCRمي باشد كه تصاوير را بر روي نوار كاست ويدئويي ضبط مي كردند. اما به سادگي آنهايي كه به عنوان مثال 10 سال پيش استفاده مي شدند، نيستند. اين روزها حتي يك ضبط كننده ويدئويي ساده مي تواند كارهايي بسيار بيشتر از فقط ضبط كردن تصاوير انجام دهد.

آنچه در مورد ضبط كننده هاي دوربين مدار بسته بايد بدانيم

در حقيقت يك ضبط كننده تصاوير ديجيتال مختصر شده ي يك سيستم كامپيوتري مي باشد و اغلب آنها بر روي سيستم عملياتيLINUX  اجرا مي شوند  . يك ضبط كننده ديجيتال تصاوير، تصاوير آنالوگ را از دوربين هاي مدار بسته دريافت مي كند و آنها را ديجيتالي كرده و به صورت الكترونيكي ذخيره مي كند. رايج ترين وسيله براي ذخيره سازي يك داريو هاردديسك است همانطور كه در بيشتر كامپيوتر هاي شخصي استفاده مي شود. بيشتر ضبط كننده هاي تصاوير ديجيتال به همراهmultiplexerتسهيم كننده و عملكرد رادار حركتي ساخته مي شوند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۵۱:۰۵ ] [ vahid ]

انواع سيستم هاي امنيتي منازل مسكوني 

براي خريد انواع سيستم هاي امنيتي منازل مسكوني به نكاتي بايد دقت كرد , به طور مثال خريدار بايستي در ابتدا نوع انتظارات خود را از دوربين مداربسته مشخص كند و شرح دهد كه از اين تجهيزات قرار است در چه مواردي استفاده كند و سپس بر اساس آن اقدام به تهيه دوربين مداربسته نمايد .

دوربين هاي مداربسته از انواع سيستم هاي امنيتي منازل مسكوني هستند كه كاربرد بيش تري درميان ساير سيستم هاي امنيتي دارند و در موارد متعددي هم مي توان از آن ها استفاده كرد .

در حالت كلي مي‌توانيد با توجه به نياز و امكانات خود براي حفاظت از خانه از روش‌هاي زير استفاده كنيد :

دوربين‌هاي مدار بسته

سيستم‌هاي هوشمند زنگ دار

چراغ‌هاي بيرون از خانه

سيستم‌هاي زنگ هشدار

سيستم‌هايي كه در آن زنگ هشدار وجود دارد بسيار قابل استفاده است. سارقان از سرقت خانه‌هايي كه در آن‌ها زنگ هشدار وجود دارد اجتناب مي‌كنند. سيستم‌هايي كه از طريق زنگ هشدار مي‌دهند ايراداتي نيز دارند به طور مثال اين سيستم‌ها نمي‌توانند تصاوير را ثبت و ضبط كنند. اگر دزدي به خانه شما بيايد نمي‌توانيد تصاوير را داشته باشيد. اين سيستم‌ها با ايجاد يك صداي بلند باعث مي‌شوند اگر كسي بدون اجازه وارد خانه شما شود به سرعت فرار كند. بهترين راه استفاده از زنگ‌هاي هشدار همراه با دوربين مدار بسته است.

چراغ‌هاي بيرون از خانه

يكي از راه‌هايي كه به محفاظت از خانه شما بسيار كمك مي‌كند استفاده از چراغ در بيرون از خانه است. شما با استفاده از چراغ‌هاي بيرون از خانه مي‌توانيد هميشه باعث شويد جلوي خانه شما روشن باشد. استفاده از اين چراغ‌ها در كنار دوربين مدار بسته باعث مي‌شود شما به خوبي از جلوي خانه خود محافظت كنيد و با استفاده از دوربين در هنگام شب تصاوير با كيفيتي را ثبت كنيد.

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه حتما بايد به آن دقت كنيد اين است كه مي‌خواهيد دوربين مدار بسته شما چه امكاناتي داشته باشد. پس از آگاهي از نياز خود مي‌توانيد يكي از دوربين‌هاي مدار بسته را با توجه به بودجه و نياز خود به راحتي انتخاب كنيد. همانطور كه مطالعه كرديد، ما در اين مطلب راه‌هاي محافظت از خانه را با استفاده از سيستم‌هاي هوشمند براي شما معرفي كرديم. اميدواريم اين مطلب براي علاقمندان اين زمينه، مفيد واقع شود. توصيه مي‌كنيم براي جلوگيري از مشكلات احتمالي و تهيه كالاهاي با كيفيت، دوربين مدار بسته و لوازم جانبي آن را فقط از فروشگاه‌ها و شركت‌هاي معتبر فروشنده اين محصولات تهيه نماييد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۹ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۰۳:۴۷ ] [ vahid ]

دستگاه ضبط كننده مناسب براي انواع دوربين مداربسته

علاوه بر دوربين مداربسته تجهيزات آن هم اهميت دارد , تمامي تجهيزات دوربين مداربسته را مي توان بر اساس نوع و برند دوربين مداربسته تهيه كرد كه از جمله ي اين تجهيزات مي توان به دستگاه ضبط كننده مناسب براي انواع دوربين مداربسته اشاره كرد , وظيفه اين تجهيزات ضبط و ثبت تصاوير و ويديو هاست از اين رو نوع و برند آن اهميت زيادي دارد .

دستگاه ضبط كننده مناسب براي انواع دوربين مداربسته آنالوگ

نوع تكنولوژي دستگاه DVR: در گذشته تنها يك نوع از دستگاه تكنولوژي در سيستم هاي آنالوگ وجود داشت. با معرفي شدن دوربين هاي مداربسته آنالوگ نسل جديد انواع متفاوتي از DVR معرفي شدند كه هر يك تكنولوژي تصويري خود را دارند.

تعداد دوربين هاي قابل پشتيباني يا تعداد كانال هاي DVR: دستگاه هاي DVR معمولا با تعداد كانال هاي استانداردي ساخته مي شوند. تعداد كانال هاي استاندارد عبارتند از 4، 8، 16، 32 و 64 كانال است.

رزولوشن و تعداد فريم ضبط تصاوير: رزولوشن و تعداد فريم ضبط تصاوير در دستگاه DVR در واقع توانايي سخت افزاري دستگاه را نشان مي دهد. هرچه دستگاه قوي تر باشد توانايي ضبط تصاوير با رزولوشن و فريم بالاتري را دارد.

تعداد و ظرفيت هاردهاي قابل پشتيباني: تعداد و ظرفيت هارد هاي قابل پشتياني دستگاه نشان ميدهد كه نهايتا ميتوانيد چه تعداد هارد در دستگاه نصب كنيد.

تعداد ورودي هاي صدا: ورودي هاي صدا بر روي دستگاه نشان دهنده تعداد ميكروفن هايي است كه ميتوانيد به دستگاه متصل كنيد.

دستگاه هاي DVR با توجه به كيفيت ضبط و تعداد كانال ها متغير هستند. يكي مواردي كه بايد در انتخاب دستگاه DVR توجه كرد هر چه كيفيت ضبط و تعدا فريم هاي دستگاه DVR بالاتر باشد قيمت آن نيز بيشتر خواهد بود. از ديگر مواردي كه در انتخاب دستگاه DVR موثر است تعداد هاردهاي قابل پشتيباني مي باشد. اگر به مدت طولاني نياز به ضبط داشته باشيم بايد از دستگاهي استفاده شود كه امكان تعداد و ظرفيت هارد ديسك قابل پشتيباني به شما بدهد. نرم افزار هاي انتقال تصوير در دستگاه هاي DVR از نرم افزار هاي متفاوتي پشتيباني مي كنند كه قابليت و توانايي اين نرم افزار ها متفاوت است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۶:۳۲ ] [ vahid ]

امنيت اطلاعات در شبكه دوربين مداربسته 

همواره يكي از مهم ترين مسائل عمده سازمان ها حفظ امنيت بوده است. تفاوتي كه امروزه نسبت به گذشته در اين مورد مشاهده مي شود، تغيير شيوه هاي حفاظتي است. يكي از روش هايي كه طي چند سال گذشته استفاده شده است كاربرد آي پي اختصاصي براي انتقال اطلاعات مي باشد. نكته قابل توجه در روش هاي گوناگون سطح امنيتي و ميزان آسيب پذيري در برابر حفره هاي امنيتي مي باشد. در اين مقاله سعي بر اين است تا به توضيح روش ها و تكنيك هاي متفاوتي كه مي توانند سيستم هاي تحت شبكه را گسترش دهند، بپردازيم.

طراحان مي توانند در زمينه امنيت شبكه ها چه آنالوگ و چه ديجيتال تلاش كنند، اما ابزار امنيتي در اين دو شبكه يكسان نمي باشد.

حفاظت اطلاعات و روش هاي به كد در آوردن داده ها در سيگنال هاي آنالوگ تقريبا وجود ندارد.

كپي برداري اطلاعات از يك سيستم آنالوگ مي تواند بدون به جا گذاشتن هيچ ردپايي انجام گيرد.

تصاوير آنالوگ را مي توان بدون به جا گذاشتن اثري تغيير داد و يا سانسور كرد.

تعداد ابزار حفاظتي در زمينه سيستم هاي ديجيتال، بي شمار است.

در دوربين مداربسته امنيت اطلاعات بسيار اهميت دارد , دوربين هايي كه فاقد اين ويژگي باشند به هيچ وجه مناسب اماكن و سازمان هاي حساس و مهم نيستند .

امنيت اطلاعات در شبكه دوربين مداربسته تا حد زيادي به رمز و پسورد بستگي دارد , پسورد و كدها توسط متخصصين امنيت تعيين شده و در اختيار كاربر قرار داده مي شود از اين رو تنها كاربر قادر به انتقال و مشاهده اطلاعات خواهد بود و اگر اين رمز عبور در اختيار فرد ديگري قرار بگيرد شخص مي تواند سيستم را قطع و يا اطلاعات آن را به سرقت ببرد .

موارد اصولي

شما قادر هستيد به هر اندازه كه تمايل داشته باشيد سيستم خود را محدود كنيد. در اين خصوص در نظر بگيريد كه شما مي توانيد درب منزل تان را قفل كنيد و يا بدون قفل كردن، منزل را ترك كنيد.

يك دوربين تصويري در شبكه تنها در صورتي قابل دسترسي است كه مجوز آن را صادر كرده باشيد.

قدرت هر زنجير به اندازه ضعيف ترين حلقه آن است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۷ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۱۰:۳۹ ] [ vahid ]

چگونه دوربين مداربسته قديمي را تشخيص دهيم 

از دوربين هاي مداربسته قديمي مي توان به دوربين مداربسته آنالوگ اشاره كرد , اين دوربين مداربسته قديمي عملكرد بسيار ساده اي داشته و از نصب راحتي هم برخوردار است .

قيمت دوربين هاي مداربسته قديمي بسيار ارزان و به صرفه است و مي توان آن را با صرف هزينه نه چندان بالايي تهيه كرد و اين درحالي است كه دوربين هاي مداربسته امروزي به دليل قابليت ها و ويژگي هايي كه دارد داراي قيمت بالاتري هستند .

چگونه دوربين مداربسته قديمي را تشخيص دهيم 

وضعيت صوتي دو طرفه

دوربين‌هاي مدار بسته قديمي سيستم‌هاي صوتي يك طرفه دارند و به راحتي نمي‌توان از آن‌ها استفاده كرد. امروزه دوربين‌هاي مدار بسته به صورتي ساخته و تنظيم شده‌اند كه قابليت صوتي دو طرفه دارند. شما با استفاده از اين دوربين‌هاي مدار بسته به راحتي مي‌توانيد به صورت دو طرفه صدا را منتقل كنيد. توصيه مي‌كنيم براي جلوگيري از مشكلات احتمالي و تهيه كالاهاي با كيفيت، دوربين مدار بسته و لوازم جانبي آن را فقط از فروشگاه‌ها و شركت‌هاي معتبر فروشنده اين محصولات تهيه نماييد.

دوربين مدار بسته بي‌سيم

دوربين‌هاي مدار بسته قديمي اكثرا به صورت سيمي هستند و استفاده از آن‌ها راحت نيست. دوربين‌‌هاي مدار بسته كه داراي كابل هستند سيگنال‌ها را به خوبي منتقل مي‌كنند. امروزه استفاده از دوربين‌هاي مدار بسته بي‌سيم در بازار بسيار زياد شده است و اكثر افراد ترجيح مي‌دهند از دوربين‌هايي استفاده كنند كه داراي سيم نيستند. استفاده از دوربين‌هاي مدار بسته بي‌سيم به دليل نبود كابل بسيار آسان و راحت است.

زوم ديجيتال

سيستم قديمي دوربين مدار بسته داراي زوم ديجيتال نيست. دوربين‌هاي مدار بسته امروزي قابليت زوم ديجيتال دارند و شما با استفاده از اين دوربين‌ها به راحتي مي‌توانيد تصاوير را به ميزان دلخواه بزرگ كنيد. سعي كنيد دوربين مدار بسته‌اي كه استفاده مي‌كنيد داراي زوم ديجيتال باشد تا شما نياز به كاهش اطلاعات در هنگام ثبت تصاوير نداشته باشيد. اين نكته را فراموش نكنيد كه در هنگام خريد از اين موضوع مطمئن باشيد كه به دنبال چه نوع دوربيني و با چه مشخصاتي هستيد.

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه حتما بايد به آن دقت كنيد اين است كه مي‌خواهيد دوربين مدار بسته شما چه امكاناتي داشته باشد. پس از آگاهي از نياز خود مي‌توانيد يكي از دوربين‌هاي مدار بسته را با توجه به بودجه و نياز خود به راحتي انتخاب كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۴۷:۴۱ ] [ vahid ]

دوربين مداربسته براي مدارس ، يك نياز ضروري

دوربين هاي مداربسته به جهت كنترل رفتارهاي افراد مورد استفاده قرار گرفته مي شود از اين رو مي توان از آن ها در مدارس هم استفاده است . دوربين مداربسته براي مدارس ، يك نياز ضروري و اساسي است كه مدير و مسئول مدرسه را مجاب مي كند تا اين تجهيزات و سيستم هاي نظارتي را نصب كند .

در خريد دوربين مداربسته براي مدرسه نكاتي حائز اهميت هستند كه برخي از آن ها را ذكر خواهيم كرد .

در ادامه اين مطلب به توضيح برخي از مهم‌ترين مزاياي استفاده از دوربين‌هاي مداربسته مي‌پردازيم:

1. جلوگيري از سرقت و ترساندن مجرمان: در حقيقت مي‌توان اين‌گونه عنوان كرد كه نخستين و اصلي‌ترين دليل استفاده از دوربين‌هاي مداربسته جلوگيري از سرقت و ترساندن مجرمان است؛ پر واضح است كه مجرمان در صورتي كه در محلي دوربين مداربسته را مشاهده كنند، از قصد خود منصرف شده و محل ديگري را كه امنيت كمتري دارد، براي اين كار انتخاب خواهند كرد. طبق آمار به‌دست‌آمده، صنايع و مشاغل كوچك به دليل سرقت سالانه حدود ۵۰ هزار دلار ضرر مي‌كنند؛ بديهي است كه نمي‌توان اين مبلغ را به‌سرعت برگرداند. از سوي ديگر، احتمال سرقت در جوامع امروزي در حال افزايش است و نياز به پيشگيري بيش از پيش شده است. طبق مطالعات ثابت شده است با استفاده از دوربين‌هاي مداربسته مي‌توان به‌سادگي اين مبلغ را به نصف كاهش داد.

2. افزايش بهره‌وري كاركنان: يكي از دغدغه‌هاي امروزه كارفرمايان، بهره‌وري از نيروي كار و منابع انساني مجموعه‌شان است. آمار و مطالعات نشان مي‌دهد با استفاده از سيستم‌هاي نظارتي مي‌توان به بالاترين بازدهي و بهره‌وري نيروي كار رسيد؛ چرا كه كاركنان مجموعه حتي در زمان حضور نداشتن مدير نيز بهترين رفتار كاري را از خود نشان مي‌دهند. همچنين مدير مي‌تواند عادات و رفتارهاي كاركنان خود را شناسايي كند و براي پيشرفت مجموعه به بهترين برنامه‌ريزي ممكن دست يابد.

3. كاهش مسئوليت و بدهي: در تمامي اصناف و محيط‌ها، همواره افراد سودجويي هستند كه با ادعاهاي كذب و دورغين قصد سودجويي دارند. اگر محيطي به دوربين مداربسته مجهز نباشد، ممكن است نتواند شواهد كافي مبني بر كذب بودن ادعاهاي طرف خود ارائه دهد و محكوم به پرداخت هزينه‌هاي گزاف شود؛ چنانكه تاكنون بارها و بارها اين اتفاق افتاده است. بهتر آنكه با پرداخت هزينه‌اي مناسب محيط خود را مجهز كنيد و از پرداخت هزينه‌هاي بي‌دليل معاف شويد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۴:۰۵ ] [ vahid ]

دوربين مداربسته ضد آب ، ضد انفجار ، ضد حريق و ضد سرقت 

در مكان هايي كه امكان سرقت و يا حتي انفجار وجود دارد كار عاقلانه تر اين است كه دوربين مداربسته مقاوم تري تهيه شود دوربين هايي كه در مقابل هر حادثه اي دوام بياورد دوربين مداربسته ضد آب ، ضد انفجار ، ضد حريق و ضد سرقت دوربيني است كه تمام قابليت هاي گفته شده در بالا را دارد .

دوربين مداربسته ضد آب ، ضد انفجار ، ضد حريق و ضد سرقت

و اما در مورد مكان هايي كه بسيار پر خطر ميباشند مانند پتروشيمي ها يا محيط هاي نظامي و امنيتي ما نياز به سيستمي فوق قوي داريم تا بتواند بدترين اتفاقات ممكن را تاب بياورد و بدون مشكل به كار خود ادامه دهد، در چند سال اخير دوربين هاي مدار بسته اي با فناوري بسيار قوي به بازار آمده است كه در برابر انفجار و آتش سوزي نيز مقاوم بوده و براي اين محيط نيز مناسب ميباشد.

دوربين هاي ضد انفجار براي موقعيت هاي مكاني بسيار پر خطر و ناملايم استفاده ميشود و همچنين مكان هايي كه بالقوه در معرض خطر انفجار قرار دارند.  اين مكان ها شامل معادن ،كارخانه ها و … مي باشند . اين دوربين ها براي دوام بسيار بالا و ستبر و تنومند بودنشان كه در برابر آتش و انفجار( ناشي از نشت گاز يا انفجار ديناميت يا فاكتورهاي ديگر كه منجر به انفجار ميشوند ) بسيار مقاومند شناخته شده اند . همچنين بسياري از اين سازمان ها و ساختمان ها نزديك اقيانوس ها بنا شده اند بنابراين اين دوربين ها بايد نسبت به زنگ زدگي و تغييرات آب و هوا مقاوم باشند . دوربين هاي ضد انفجار معمولا در نوع ارتباط ، لوله ها و مواد مزبوط براي نصب خاص هستند و از مواد ضد آتش استفاده ميكنند و در عوض اگر انفجاري صورت گرفت و سيم رايط دوربين در آتش افتاد ، سيم ها بايد از موادي ساخته شده باشند كه دود سمي از خود منتشر نكنند و تا حد ممكن غير قابل اشتعال باشند .

ليست شركت كنندگان نمايشگاه ايپاس

نمايشگاه ايپاس همه ساله برگزار شده و مهم ترين نمايشگاه پليس به شمار مي رود اين نمايشگاه هر سال در مصلي بزرگ امام خميني در تهران و در فصل پاييز بازگشايي مي شود , ليست شركت كنندگان نمايشگاه ايپاس با هدف تهيه ي اقلام مورد نياز نيروي انتظامي اعم از تجهيزات كنترل ترافيك مانند انواع دوربين هاي مداربسته , وسايل نقليه ي امنيتي و امدادي و .. اقدام به برگزاري اين نمايشگاه مي نمايند .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۶:۳۱:۴۳ ] [ vahid ]

خريد دوربين مدار بسته ، راهنماي گام به گام 

شركت هاي معتبري كه در زمينه فروش دوربين مداربسته فعاليت مي كنند مقاله ها و اطلاعاتي را در زمينه خريد دوربين مدار بسته ، راهنماي گام به گام در اختيار مشتريان قرار مي دهند تا با اطلاعاتي كامل اقدام به تهيه اين نوع سيستم ها نمايند چرا كه دوربين هاي مداربسته تجهيزاتي حساس هستند و عدم كيفيت آن ها موجب ضبط تصاويري غيرواضح مي گردد و انتظار خريدار را رفع نخواهد كرد . در ادامه راهنمايي هاي در رابطه با خريد دوربين مداربسته در اختيار شما عزيزان قرار مي دهيم .

خريد دوربين مدار بسته ، راهنماي گام به گام

1. انتخاب نوع دوربين مدار بسته

در حالت كلي سه مدل براي دوربين مدار بسته در بازار وجود دارد. نوع اول دوربين هاي مدار بسته آنالوگ هستند كه قيمت پاييني دارند. نوع دوم دوربين هاي مدار بسته با وضوح بالا يا همان HD هستند. نوع سوم دوربين هاي IP هستند. IP مخفف كلمه Internet Protocol است. خوشبختانه با مرور زمان و با پيشرفت تكنولوژي قيمت دوربين هاي مداربسته كاهش چشم گيري در مقايسه با ساليان گذشته داشته است. از اين رو برخي افراد از دوربين هاي HD و IP به منظور نظارت امنيتي خانه ها و كسب و كارهاي خود استفاده مي كنند.

2. انتخاب محل مناسب براي نظارت امنيتي

هدف از نصب دوربين مداربسته، محل مناسب براي نصب آن را مشخص مي كند. به عنوان مثال دوربين مدار بسته روي در ورودي ممكن است به منظور نظارت بر خودروي پارك شده و يا نظارت بر عابرپياده اي باشد كه زنگ در را مي زند. مردم اغلب توانايي بينايي چشم خود را با كيفيت تصاوير دوربين مداربسته مقايسه مي كنند. گستره بينايي انسان بسيار گسترده و پيشرفته است. با پيشرفت تكنولوژي دوربين هاي مدار بسته با زاويه ديد ۳۶۰ درجه با قابليت تنظيم نور، ايجاد شده و وارد بازار شده اند.

3. توجه به ميزان نور و روشنايي

دوربين هاي مدار بسته تصاوير رنگي را در طول روز ضبط مي كنند، ولي اگر تنظيمات نور روي آن ها انجام نگيرد، تصاوير ضبط شده در طول شب سياه و سفيد خواهدبود. براي جلوگيري از سياه و سفيد شدن تصاوير، از يك منبع نور مثل چراغ LED در طول شب استفاده كنيد. در اين صورت رنگ لباس ها و خودرو ها در طول شب نيز ثبت خواهد شد.

4. هزينه هاي نصب

انتخاب نوع دوربين مناسب، بخشي از خريد است. بخش ديگر شامل توجه به هزينه هاي جانبي مثل كابل، اتصالات، منبع تغذيه و هزينه هاي نصب و نگه داري است. قبل از خريد دوربين مدار بسته، ميزان اين هزينه ها را برآورد كرده و در نظر داشته باشيد.

5. مشاوره با كارشناسان

تكنولوژي دوربين هاي مداربسته بسيار پيچيده است و انواع آن ها نيز بسيار گسترده است. قبل از تصميم گيري نهايي و خريد دوربين مداربسته، با كارشناسان فروش مشورت كنيد. 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۵۵:۲۹ ] [ vahid ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب