rayan
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 52
افراد آنلاین : 2
همه : 7030
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

سوله سبك و ارزان

ساخت سوله ها از نوع سبك آن ها به دليل كاهش هزينه ساخت سوله سبك و نيز مدت زمان كمتري كه براي توليد و بهره برداري نياز دارند ، با استقبال زيادي از جانب مصرف كنندگان اين سازه ها به عنوان سوله ارزان و كارآمد ،  رو به رو شده است كه يكي از پركاربردترين آن ها را مي توان سوله فوق سبك صنعتي دانست.

در اين ميان افرادي كه به مدت كوتاهي قصد احداث بنا دارند و يا مي خواهند بيش از اين نيز در صرف هزينه ها صرفه جويي كنند را به استفاده از سوله سبك دست دوم راهنمايي مي كنيم.

ساخت سوله سبك و ارزان به اين دليل در از ميزان فولاد به كار رفته در آن ها كاهش داده شده است ، داراي هزينه ي ساخت مقرون به صرفه تري به نسبت سوله هاي معمولي مي باشد كه از طرفي هم بنا به همين علت سبك وزني بي نياز از انجام عمليات تسطيح خاك، بتن ريزي و آرماتور بندي و عمليات مشابه بر روي زمين محل احداث شده اند كه همين امر نيز در كاهش هزينه هاي تمام شده براي كاربران آن ها نقش مهمي را ايفا كرده است.

مراحل ساخت سوله سبك

مرحله اول در پروسه كاري سازنده سوله سبك ، بازديد كارشناسان از زمين محل اجرا پروژه است كه نقشه ها در آن طراحي مي شوند و سپس برآورد هزينه هاي ساخت و زمان اجراي آن انجام مي شود. مرحله بعد ساخت سازه ي سوله در كارخانه و رنگ آميزي آن و در آخر هم نصب و اجراي آن در محل است. گروه توليد سوله ، در قسمت خدمات سوله سازي علاوه بر عمليات ساخت و نصب ، خدمات ديگري از جمله ساخت پوشش سقف ، ديوارچيني و كفسازي سوله هم ارائه مي كند .

 

جهت استعلام قيمت و مشاوره با شماره زير تماس بگيريد

مدير فروش : نوين سوله

 

09199911554

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۰۷:۱۷ ] [ vahid ]

شركت سوله سازي

 

  • سوله چيست ؟
  • خصوصيات يك سوله خوب كدامند ؟ 
  • طراحي سوله چطور انجام مي شود ؟ 
  • هزينه و قيمت طراحي و اجراي سوله چقدر است ؟

از سوله ها در كارخانه‌ها، اسكلت ساختمان، انبارها، مرغداري‌ها، آشيانه‌هاي هواپيما، تعميرگاه‌ها، فروشگاه‌ها و سالن‌هاي ورزشي كه با قاب‌هايي با دهانه يزرگ نياز است استفاده مي‌شود. بدليل بزرگ بودن ابعاد تيرها و ستون‌ها بايد از تيرورق در پروفيل‌هاي سوله استفاده كرد. 

طراحي سوله

اولين مرحله در ساخت اين نوع سازه ها طراحي آن هاست , طراحي با توجه به كاربري سوله صورت مي پذيرد طراحان با به كارگيري دانش و تجربه ي خود و هم چنين نرم افزار هاي مخصوص طراحي سوله كار خود را آغاز مي كنند .

اسكلت فلزي سازه بايد به گونه اي طراحي شود كه تاب مقاومت در برابر اعمال هر نيرويي را داشته باشد نيروهايي چون وزن خود سازه ,جرثقيل ها و ماشين آلات نصب شده در سازه و ..

امر طراحي سوله كاريست تخصصي و بسيار دقيق، فاكتورهاي مهمي در طراحي دخيل هستند كه بي¬ توجهي به آنها مي¬ تواند هم هزينه ي گزافي را به سازنده تحميل كند كه صرفه¬ اقتصادي را زير سوال مي¬ برد و هم ممكن است نتيجه¬ معكوس داده و استحكام و پايداري سازه را تضعيف نمايد وموجب ايجاد حوادث جبران ناپذير گردد.

قيمت سوله 

ساخت سوله قيمت مختص خود را دارد در واقع بنا به نوع كاربري سوله قيمت آن تعيين مي شود , در برخي شركت ها فروش سوله اقساطي و يا نقد صورت مي پذيرد .

از جمله سوله هايي كه با قيمت مناسب توليد مي شود سوله خرپايي است , فروش سوله خرپايي در مواردي كه نمي خواهيم هزينه ي زيادي صرف كنيم مي تواند انتخاب خوبي باشد .

شركت سوله سازي سازه ها را به دو صورت نو و يا دست دوم ارائه مي كنند كه قيمت آن ها با هم متفاوت است , فروش سوله نو عمدتا در مواردي كه كيفيت سازه اهميت دارد صورت مي پذيرد .

قيمت سوله دست دوم ارزان تر از سوله نو است اما كيفيت ان ها پايين تر است و در مواردي كه بودجه موجود محدود باشد مي تواند انتخاب خوبي محسوب شود .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۴۹:۰۳ ] [ vahid ]

اجاره سوله

اجاره سوله در مواردي كه قرار است توليدي پس از طي دوره ي كوتاه مدت به مكان ديگري منتقل شود عقلاني و به صرفه است بدين منظور سوله دست دوم آماده  در بازار موجود است كه مي توان اجاره كرد .قيمت سوله دست دوم چه براي اجاره و چه براي خريد به پارامترهايي بستگي دارد اين قيمت براساس نرخ روز محاسبه مي شود كه متراژ سوله و نوع آن در اين ميان بسيار اثرگذار است .

اجاره سوله

از جمله مواردي كه در قيمت ساخت و اجاره سوله تاثيرگذار است مي توان به موارد زير اشاره نمود :

زمين محل احداث سوله

موقعيت جوي محل نصب سوله

كاربري سوله

وزن و ابعاد سوله

ميزان پهناي دهانه سوله

ميزان مرغوبيت متريال به كار رفته

ميزان مقاومت و امنيت سوله

و ..

براي اجاره و يا خريد سوله در شهريار به عنوان يكي از شهرهاي استان تهران مي توان با جستجو در ليست شركت هاي سوله سازي , مجموعه اي را انتخاب كرد كه از هر نظر پاسخگوي نيازهاي خريداران باشد .

سوله فروشي حومه تهران وجود دارد كه براي ساخت و احداث واحدهايي چون كارخانه ها , ساخت سوله ورزشي , ساخت سوله مرغداري و.. صورت مي گيرد .

سوله سالن مرغداري 

براي ساخت سوله مرغداري علاوه بر بررسي هاي دقيق عمراني مي بايست نكات ضروري براي دستيابي به هواي مناسب درون سالن را از همان آغاز ساخت سوله در نظر گرفت

سوله هاي مرغداري را در ابعاد گوناگون مي سازند، اما استانداردترين اندازه سالن را مي بايست در عرض ۱۲ متر و طول حداقل ۷۵ متر ساخت. ارتفاع سالن را نيز از زمين تا لبه سقف ۲/۵الي ۳ متر در نظر بگيريد وسط سقف سوله نيز از لبه تا وسط سوله نيم متر بالاتر بيايد، بدين معني كه اگر ديوار سوله ۲/۵ متر ساخته شده است مركز سقف سوله از كف ۳ متر ارتفاع داشته باشد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۲۵:۴۴ ] [ vahid ]

سوله فروشي حومه تهران

فروش سوله در تهران نيز همانند شهرهاي ديگر صورت مي پذيرد اما در نوع كاربري سازه ها ممكن است تفاوت هايي وجود داشته باشد مثلا در سوله فروشي حومه تهران بيش تر به جهت ساخت سازه هاي صنعتي صورت مي پذيرد در مواردي بسياري هم مي توان از اين سازه ها در ساخت سوله ورزشي , كارگاه ها , كارخانه ها و .. استفاده نمود .

به دليل اين كه قرار است از سوله در كاربري هاي متفاوتي استفاده شود ممكن است نوع و روش ساخت و به طبع قيمت آن ها با هم متفاوت باشد به طور مثال روش ها و هزينه هايي كه براي ساخت سوله دامداري صرف مي شود با سوله هاي ورزشي و يا كارخانه اي متفاوت است . سوله از اجزاي مختلفي تشكيل مي شود كه تعدادي از آن ها را بيان مي كنيم :

مشخصات اجزا سوله

اجزا اصلي يك قاب فلزي پيش ساخته عمدتاً عبارتند از:

ستون (column)

رفتر والپست ( (wall post)

پرلين يا (z purlin)

تير كرين (crane Beam)

ميل مهار يا سگراد( anchor rode )

بولت (Bolt)

بادبند

سقفي و دورتادور (Brace)

كف ستون (Base plate)

قوطي( Box)

تير (Beam)

آب چكان تكيه گاه جرثقيل يا براكت مراحل اجراي پروژه

 

بسياري خريداران با خريد سوله در شهريار به عنوان يكي از شهرستان هاي استان تهران اقدام به احداث سوله هاي ورزشي , سوله هاي كشاورزي و .. مي كنند . قيمت ساخت سوله در هر كاربري متفاوت است , محل نصب سازه نيز در اين مورد تاثيرگذار است به همين علت هم است كه قيمت سازه ها در محل هاي مختلف باهم متفاوت است .

سوله ها به دو صورت در دسترس خريداران است :

سوله نو

سوله كاركرده 

قيمت سوله دست دوم با سوله نو متفاوت است در واقع ارزان تر است كه اين موجب شده تا برخي ها اين سازها را ترجيح دهند .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۰۳:۱۱ ] [ vahid ]

خريد سوله در تهران 

انواع سوله ها كدامند و چه كاربرد هايي دارد؟ سازه اي فلزي با سقف شيب دار ، قوسي و خرپايي كه طبق محاسبات دقيق مهندسي ساخته مي شود را سوله مي گويند. استفاده از اين سازه كاربردهاي فراواني دارد و به همين دليل انواعي از سوله مانند تير ورق – خرپايي – يو بي ام  ، براي استفاده در موارد مختلف، طراحي و ساخته مي شود كه در ادامه به آن ها اشاره مي كنيم.

از جمله ي كاربري هاي انواع سوله 

پاركينگ هاي بزرگ و طبقاتي , تعميرگاه هاي ماشين هاي سبك و سنگين , آشيانه هاي هواپيما ها , نمايشگاه ها و سالن هاي همايشات و كنفرانس ها , تالار هاي پذيراي , كشتي سازي ها , سردخانه ها , مراكز تفريحي و تجاري و ..

فروش سوله دست دوم 

افرادي كه مي توانند هزينه ساخت سوله نو را تامين كنند و مثلا توانايي خريد سوله در اصفهان – خريد سوله در كرمان – خريد سوله در حومه تهران و ... را دارند، مي توانند خريد سوله نو را در اولويت بگذارند ، اما در غير اين صورت ؛ خريداران مي توانند بنا به نوع نياز خود و نوع كاربري سازه اقدام به خريد سوله دست دوم كنند . دليل استفاده از سوله هاي دست دوم اين است كه زمان ساخت در اين نوع سوله ها حذف شده و سازه به سرعت آماده و به مشتريان تحويل داده مي شوند  , علاوه براين هزينه ها دراين نوع سوله ها كاهش مي يابدكه قابليتي مطلوب براي اين نوع سوله هامحسوب مي شود .

يكي ديگر از راه هايي كه به افرادي كه مايل به خريد سوله در تهران هستند ، براي كاهش هزينه ها در استفاده از سوله پيشنهاد مي شود ، اجاره سوله مي باشد.اين افراد مي توانند عنوان مثال با اجاره سوله در جاده مخصوص هدف هاي اوليه خود را تامين كنند. 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۲۱:۲۳ ] [ vahid ]

فروش سوله اقساطي

در حوزه ساخت و استفاده از سوله ها دانستن اين نكات خوب است كه سوله ها داراي انواع مختلفي در كاربري هاي بسيار متنوع هستند كه در ادامه به عنوان نمونه به تنها بخشي از آن ها اشاره شده است. هر كدام ار اين كاربري ها نيازمند ساخت نوع خاصي از سوله ها با طراحي ها و مهندسي هاي خاصي هستند تا بتوانند بهترين بازده را براي بهره برداران از آن ها داشته و داراي بهترين كيفيت و در عين حال كاهش هرگونه اتلاف وقت و انرژي و هزينه باشد.

كاربري سوله

سوله آشيانه هواپيما: ساختمان اين سوله براي محافظت كردن از هواپيما هاي ارزشمند در نظر گرفته شده است.

سوله مكان هاي مذهبي: مكان هاي مذهبي داراي قسمت هاي مختلفي مانند سالن ها، آشپزخانه، فضاي اداري و …هستندكه نوعي سوله براي كاربرد دراين امرباهزينه اي مناسب با زمانبري پايين ساخته مي شود.

سوله انبار توزيع: اين سوله براي راحت تر كردن امر توزيع و ترابري براي كارخانه هاي بزرگ ساخته مي شود.

سوله سالن خرده فروشي: كارهاي خرده فروشي نياز به داشتن فضايي باز متناسب با نوع كالا ها و معماري خاص مورد نياز است كه نوعي از سوله ها براي اين امر طراحي شده اند.

سوله انبار: كاربرد اين سازه براي نگهداري محصولات صنعتي و كشاورزي و نظامي و …مي باشد.

فروش سوله اقساطي

فروش سوله در تمامي كشور و يا مثلا فروش سوله در شيراز و فروش سوله در مشهد – فروش سوله در كرمان ،  مي تواند به صورت اقساطي و يا نقد باشد كه اين موضوع به شركت سازنده ي آن بستگي خواهد داشت , فروش اقساطي سوله مانند فروش سوله دست دوم ، همراه با يكسري شرايط است كه با تماس با هر شركت سازنده و فروش سوله مي توانيد از كم و كيف آن آگاه شويد .

 

هنگامي كه نياز به ساختمان از پيش ساخته شده و مستحكم است مي توان از سوله ها استفاده نمود , سوله هاي ورزشي , سوله هاي مرغداري , سوله هاي دامداري و ..


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۸:۱۸ ] [ vahid ]

سوله دست دوم در حد نو 

مهم ترين مساله در سوله هاي صنعتي ثبات و استحكام سازه است به همين دليل هم روش ساخت سوله صنعتي به دليل نوع كاربري كه دارند متفاوت از سايرين است در اين سوله ها از روش هايي قدرتمند و امروزي استفاده مي شود همانند روش هاي خرپايي . 

سوله هاي خرپايي  بهترين انتخاب براي ساخت پروژه هاي عظيمي چون كارخانجات صنعتي است . اين سوله براي استفاده در امر نگهداري دستگاه هاي حجيم و چرثقيل كارخانه هاي بزرگ طراحي شده است.

سوله سالن اجتماعات: سازه اي خاص با فضايي باز و زيبا براي برگزاري انواع همايش ها و جلسات در نظر گرفته شده است.

انواع سوله هاي تجاري: اين سوله با طراحي هاي مهندسي تجاري با ظرافت هاي خاصي براي ايجاد مكاني جهت كاربرد براي محيط ادارات،بيمارستانها،مركزخريد،انواع نمايشگاه ها و…طراحي وساخته مي شود.

با توجه به تنوعي كه در بهره برداري از سوله ها با صرف كمترين هزينه و زمان در صنايع مختلف وجود دارد ، رغبت استفاده ار آن ها نسبت به قبل بسيار بيشتر شده است . اما در عين حال افراد مايل به استفاده اي هستند كه براي مدت كوتاه قصد استفاده دارند و يا نمي توانند هزينه ساخت سوله نو را بپردازند . همين مساله باعث افزايش فروش سوله دست دو از جانب سازنده و خريد سوله دست دو از جانب صاحبان صنايع شده است.

قيمت سوله دست دوم نسبت به نو آن ها كاهش قابل توجهي پيدا كرده است. فروش سوله دست دوم در حد نو فراگير شده است و مجموعه هايي نيز اقدام به فروش چنين سوله هايي مي كنند , در خريد سوله دست دوم از مركز فروش سوله دست دوم ، بايد به نكاتي توجه نمود يكي از اين نكات كيفيت سازه است . شركتي كه سازه از آن خريداري مي شود بايد شركتي معتبر باشد و امنيت و كيفيت سازه هاي خود را تضمين كند , سازه را به طور دقيق بازسازي و از ضد زنگ هم به هنگام تعمير سازه هاي خود استفاده كند .و سوله دست دوم نياز روز را ارائه دهد.

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۳۱:۴۷ ] [ vahid ]

ساخت سوله دامداري 

ساخت سوله ها در انواع كاربري ها به دليل سرعتي كه در ساخت دارند و نيز از لحاظ محاسبه هزينه ساخت سوله، مورد توجه افراد زيادي براي استفاده در انواع كاربري ها قرار مي گيرد كه مي توانند در بهترين موقعيت ها از آن ها بهره برداري كنند. مانند ساخت سوله صنعتي ، ساخت سوله ورزشي و... 

يكي از مراحل مهم ساخت سوله طراحي آن است كه بايد با دقت و تخصص بالايي صورت پذيرد , سوله ها به جهت مصارف گوناگوني ساخته مي شوند به همين دليل هم طراحي آن ها با هم متفاوت است در برخي موارد ظاهر سازه مهم است و اينكه ساختار زيبايي داشته باشد همانند مراكز خريد و نمايشگاه ها و در برخي موارد هم استحكام سازه حائز اهميت است همانند كارخانه هاي صنعتي پس بايد براي هريك طرح و ساختار خاصي در نظر گرفته شود .

يكي از مناسب ترين سوله ها براي ساخت سوله دامداري ، سوله هاي يو بي ام هستند چرا كه از لحاظ هزينه ساخت سوله نيز براي بهره برداران از آن ها مقرون به صرفه اند.

به دليل اين كه ساخت سوله قيمت مناسبي دارد ، سوله يو بي ام را به طور كلي در دسته سوله ارزان و پر سرعت در ساخت و اجرا قرار مي دهند كه مي تواند كاربري هاي متفاوتي داشته باشد.

سوله هاي آماده تحويل دامداري و مرغداري بايد مقاومت بالايي به رطوبت و وزن تجهيزات داشته باشند . اين سوله ها معمولا با دهانه هاي بزرگ هستند تا ورود خروج ادوات و تجهيزات به داخل سوله راحتر صورت گرفته و ورود و خروج خود دام و طيور نيز به راحتي انجام گيرد. سوله هاي آماداين سوله ها بايد مقاومت بالايي به رطوبت و وزن تجهيزات داشته باشند . اين سوله ها معمولا با دهانه هاي بزرگ هستند تا ورود خروج ادوات و تجهيزات به داخل سوله راحتر صورت گرفته و ورود و خروج خود دام و طيور نيز به راحتي انجام گيرد. 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۴۵:۳۲ ] [ vahid ]

قيمت هر متر مربع سوله سبك

سوله سازه اي فلزي داراي سقف شيب دار مي باشد كه براي احداث محل هايي كه نياز به داشتن فضاي گسترده دارند ، مورد استفاده قرار مي گيرد . اين سوله ها را در نوعي از دسته بندي مي توان به سوله سبك و سنگين تقسيم بندي كرد كه هر كدام خصايص خود را دارند.

يكي از انواع سوله هاي سبك , سوله سبك خرپايي است . اين نوع سازه به دو صورت نو و دست دوم به فروش مي رسند , سوله سبك دست دوم قيمت پايين تري نسبت به سوله نو دارد و از سرعت نصب بالايي هم برخوردار است در مقابل هم سوله هاي نو داراي كيفيت بالايي هستند .اما در مجموع مي توان آن ها را جزو گروه سوله ارزان دانست.

از قابليت هاي سوله هاي خرپايي به عنوان سوله سبك و ارزان ، مي توان قيمت پايين آن ها , دهانه هاي بزرگ اين سوله ها , استحكام به شدت بالاي سوله , نصب هرنوع جرثقيل در اين سازه ها و مواردي ديگر را نام برد .

از اين نوع سوله ها در مواردي چون پاركينگ هاي طبقاتي , حسينيه ها و مساجد , تعميرگاه ها , سالن هاي نمايشگاهي , ساختمان هاي صنعتي , كمپ ها و اردوگاه هاي نظامي , سردخانه ها , صنايعي چون كشتي سازي ها و...

در خريد سوله دست دوم از سازنده سوله سبك، چند موردحائز اهميت است كه شامل : طول،عرض و ارتفاع (جهت مكان مورداجراي سوله) اهميت ويژه دارد.

در مرحله دوم ، سال سوله سازي ، فرم ساخت سوله ، كيفيت ساخت سوله ،دقت سوراخ كاري فلنچ اتصالات و زاويه برش هاي آن نيزحائزاهميت است.

در مرحله سوم ،هنگام خريد سوله دست دوم به وزن سوله نيز توجه ويژه اي بايد نمود چراكه علت استفاده از سوله دست دوم ، ارزانتربودن قيمت هر متر مربع سوله سبك ، نسبت به سوله نو مي باشد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۲۶:۱۸ ] [ vahid ]

سازنده سوله 

سوله سازي به دليل كاربرد عمدتاً صنعتي از نظر طراحي با ساير سازه‌ها متفاوت است خصوصاً آنكه قاب‌ها در اين نوع سازه‌ها كاملاً متفاوت بوده و داراي شيب مي‌باشند و دهانه‌ها نيز نسبت به ساير سازه‌ها بزرگتر است. به دليل بزرگ بودن ابعاد تيرها و ستون‌ها، جهت اجراي اين سازه نمي‌توان از پروفيلهاي موجود در بازار استفاده نمود و بايد اقدام به ساخت آنها كرد كه اصطلاحاً به آن تير ورق مي‌گويند.

امر طراحي سوله كاري است تخصصي و بسيار دقيق، فاكتورهاي مهمي در طراحي دخيل هستند كه بي‌توجهي به آنها مي‌تواند هم هزينه گزافي را به سازنده تحميل كند كه صرفه اقتصادي را زير سؤال مي‌برد و هم ممكن است نتيجه معكوس داده و استحكام و پايداري سازه را تضعيف نمايد و موجب ايجاد حوادث جبران ناپذير گردد.

سازنده سوله پس از دريافت سفارش از سوي مشتري شروع به ساخت سازه مي نمايد به اين ترتيب كه ابتدا طرح اوليه سازه بر اساس نوع نياز كارفرما تهيه مي شود و در اختيار مهندسان قرار گرفته مي شود پس از آن مهندسان طبق نقشه ي طراحي اقدام به ساخت سازه مي نمايند مرحله آخر نوبت به رنگ آميزي و آماده سازي سوله است كه توسط تكنسين ها انجام مي گيرد و همه اين مراحل تحت نظر سازنده و در محيط كارخانه صورت مي پذيرد .

در ليست شركت هاي سوله سازي برخي از شركت ها ديده مي شوند كه براي مساعدت با مشتريان ، اقدام به فروش سوله هاي دست دوم مي نمايند و با استفاده از تجهيزات سوله سازي سعي در متناسب سازي آن ها با نياز مشتري دارند.

قيمت سوله سازي در نوع دست دوم آن ، باز هم مقرون به صرفه تر از ساخت سوله نو در مي آيد. سوله سازي در تهران كه عمدتا براي مصارف صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد ، از پيشرفت قابل ملاحظه اي در قياس با ساير نقاط كشور برخوردار است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۵۹:۴۲ ] [ vahid ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب