rayan
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 47
دیروز : 76
افراد آنلاین : 1
همه : 6780
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

داشتن كودك مودب

همانطور كه ميدانيم روش هاي تربيتي كودك در دنياي امروز بسيار گسترده و پيچيده شده است. پس ميتوان گفت كه پرورش كودكان بسيار سخت تر شده است. والدين بايد در ميان تمامي اين اطللاعات و روش ها بهينه ترين و كاربردي ترين متد ها را شناسايي و براي تربيت كودكان به كار بگيرند. در اين ميان كمك گرفتن از روانشناس كودك مي تواند به صورت چشمگيري به والدين كمك كند.


خواست والدين از نتيجه تربيت كودك

در اين بين مودب بودن كودك براي خانواده ها بسيار مهم است . بطوري كه برخي والدين كودك كم رو و خجالتي در عين حال مودب را به كودك بازيگوش ترجيح مي دهند. لازم به ذكر است كه داشتن كودك كم رو و كودك با ادب بسيار به يكديگر شبيه هستند.

يكي از مواردي كه باعث خجالتي شدن فرزند مي شود بايد ها و نبايد هايي است كه والدين به صورت افراطي به آنها گوشزد مي كنند . در اين مورد نيز بهتر است كه والدين به جاي استفاده از نبايد ها مانند نكن ، نشين ، نرو ، و ... از تشويق جهت انجام كار هايي مانند به جاي آن كار اين كار را بكن ، بهتر است كمي صبر كني و ...


پس با كودك چگونه برخورد كنيم

هر چند براي تنبيه كودكان  در برخي موارد به صورت صحيح نياز است ولي همواره تشويق كردن بسيار موثر تر واقع مي شود. كودكان شيفته آن هستن كه به آنها توجه شود و از هر راهي اين توجه را حاضرند كه جلب كنند. اگر اين توجه را به صورت تشويق به آنها بدهيم كودك به گونه اي تربيت مي شود كه سعي مي كند آن توجه را با تشويق شدن هاي ديگر بدست آورد.

نقش والدين در تربيت كودك اين است براي اينكه كودكان مودب داشته باشند بايد در درجه اول خودشان با آنها مودبانه حرف بزنند .

شما مي توانيد از طريق مشاوره تلفني كودك روش هاي تربيت كردن كودك مودب و نحوه مودبانه حرف زدن با كودك را از مشاوران روانشناس كودك بپرسيد. 


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۳۴:۵۷ ] [ vahid ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب